Asiakastyytyväisyyden lähteillä : case HYPOXI(R) -studio Turku
Sukkinen, Elina (2015)
Sukkinen, Elina
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502272634
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502272634
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Turun HYPOXI® -studion asiakastyytyväisyyden taso. Aikaisempaa työkalua sen kartoittamiseen ei ollut, joten tyytyväisyyttä lähdettiin kartoittamaan laaditulla kyselyllä, joka lähetettiin HYPOXI®:ssa vuonna 2014 asioineille asiakkaille. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselynä ja toteutettiin sähköisessä muodossa käyttäen Webropol -kyselyohjelmaa. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys keskittyy määrittämään asiakastyytyväisyyden osatekijöitä kuten: palvelun laatua, ympäristön vaikutusta, markkinatilannetta sekä muita muuttujia osana kukoistavaa yritystoimintaa.
Kyselyyn saatiin 90 vastausta, joista kävi ilmi, että HYPOXI®:n asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä asiointiinsa liikkeessä. Erityistä kiitosta saivat ystävällinen, ammattitaitoinen, palvelualtis ja kannustava henkilökunta. Merkittäviä kehityskohteita ei vastauksista ilmennyt, mutta tilan viihtyisyyttä voitaisiin kehittää ja ruokavaliosta antaa enemmän informaatiota.
Saatujen vastausten pohjalta yritykselle laadittiin listaus kehityskohdista ja vastaukset toimivat viitekehyksenä, kun tyytyväisyyttä kartoitetaan uudestaan tulevaisuudessa.
Kyselyyn saatiin 90 vastausta, joista kävi ilmi, että HYPOXI®:n asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä asiointiinsa liikkeessä. Erityistä kiitosta saivat ystävällinen, ammattitaitoinen, palvelualtis ja kannustava henkilökunta. Merkittäviä kehityskohteita ei vastauksista ilmennyt, mutta tilan viihtyisyyttä voitaisiin kehittää ja ruokavaliosta antaa enemmän informaatiota.
Saatujen vastausten pohjalta yritykselle laadittiin listaus kehityskohdista ja vastaukset toimivat viitekehyksenä, kun tyytyväisyyttä kartoitetaan uudestaan tulevaisuudessa.