Kiinteistö Oy Säkylän Talot alhaisen käyttöasteen syiden selvitys
Aarola, Sofia (2014)
Aarola, Sofia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318226
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318226
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyys KOy Säkylän Talojen yksityisille henkilöille tarjoamaan asumisen palveluun. Tutkimuksessa asukastyytyväisyys on yhtä kuin asiakastyytyväisyys.
Tutkimusongelmana on selvittää asukkaiden tyytyväisyyttä asumiseen KOy Säkylän Taloissa ja selvittää tekijöitä, jotka saattaisivat olla syynä alhaiseen käyttöasteeseen. Teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä sekä asuntomarkkinoita ja näiden vaikutusta vuokra-asuntojen kysyntään. Tutkimuksen empiirinen osa koostuu kolmesta osasta: kotitalouksien taustatiedoista, asuinympäristön arvioimisesta sekä SERVQUAL-analyysstä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä kyselylomakkeiden avulla. Asiakastyytyväisyys kysely lähetettiin 126 kotitalouteen postitse ja vastauksia saatiin 33 kappaletta. Kysely toteutettiin huhtikuussa 2013.
Tutkimus on aiheellinen, sillä asukkaiden tyytyväisyyttä ei ole kattavasti aikaisemmin selvitetty. Tutkimuksen tuloksia pyritään käyttämään pohjana mietittäessä ratkaisuja alhaisen käyttöasteen nostamiseksi. Tuloksista voidaan erottaa selviä tekijöitä, joita parantamalla asukastyytyväisyys saataisiin nousemaan.
Tutkimusongelmana on selvittää asukkaiden tyytyväisyyttä asumiseen KOy Säkylän Taloissa ja selvittää tekijöitä, jotka saattaisivat olla syynä alhaiseen käyttöasteeseen. Teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä sekä asuntomarkkinoita ja näiden vaikutusta vuokra-asuntojen kysyntään. Tutkimuksen empiirinen osa koostuu kolmesta osasta: kotitalouksien taustatiedoista, asuinympäristön arvioimisesta sekä SERVQUAL-analyysstä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä kyselylomakkeiden avulla. Asiakastyytyväisyys kysely lähetettiin 126 kotitalouteen postitse ja vastauksia saatiin 33 kappaletta. Kysely toteutettiin huhtikuussa 2013.
Tutkimus on aiheellinen, sillä asukkaiden tyytyväisyyttä ei ole kattavasti aikaisemmin selvitetty. Tutkimuksen tuloksia pyritään käyttämään pohjana mietittäessä ratkaisuja alhaisen käyttöasteen nostamiseksi. Tuloksista voidaan erottaa selviä tekijöitä, joita parantamalla asukastyytyväisyys saataisiin nousemaan.