Ehdotuksia markkinointiviestintäkeinojen käyttöön kohderyhmänä ikäihmiset
Ollikainen, Johanna (2014)
Ollikainen, Johanna
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121920565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121920565
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on esitellä ehdotuksia, joilla työn toimeksiantaja voisi tavoittaa suurimman kohderyhmänsä; ikäihmiset. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Elämäsi Kunnossa Terveyspalvelut Oy, joka välittää kuntoutusjaksoja ja hyvinvointilomia henkilö- ja yritysasiakkaille. Tässä työssä keskityttiin yli 60-vuotiaiden henkilöasiakkaiden tavoittamiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkimuksellisen kehittämisen avulla löytää markkinointiviestinnän keinoja, joita työn toimeksiantaja Elämäsi Kunnossa Terveyspalvelyt Oy voisi hyödyntää osana markkinointiaan. Markkinointiviestinnän alueista työssä käsitellään eniten mainontaa.
Työssä on esitelty perinteisen mainonnan ja digitaalisen mainonnan keinoja, sekä niiden hyviä ja huonoja puolia. Tämän lisäksi työssä on esitelty myös keinoja, joilla erilaisista markkinointitoimenpiteistä voi saada mahdollisesti suurimman hyödyn irti.
Työn on tarkoitus tarjota toimeksiantajalle tietoa erilaisista mainonnan muodoista. Tiedot on suunnattu yritykselle, joka on vasta aloittamassa toimintaansa tai ei ole vielä markkinoinnissaan edennyt pitkälle.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkimuksellisen kehittämisen avulla löytää markkinointiviestinnän keinoja, joita työn toimeksiantaja Elämäsi Kunnossa Terveyspalvelyt Oy voisi hyödyntää osana markkinointiaan. Markkinointiviestinnän alueista työssä käsitellään eniten mainontaa.
Työssä on esitelty perinteisen mainonnan ja digitaalisen mainonnan keinoja, sekä niiden hyviä ja huonoja puolia. Tämän lisäksi työssä on esitelty myös keinoja, joilla erilaisista markkinointitoimenpiteistä voi saada mahdollisesti suurimman hyödyn irti.
Työn on tarkoitus tarjota toimeksiantajalle tietoa erilaisista mainonnan muodoista. Tiedot on suunnattu yritykselle, joka on vasta aloittamassa toimintaansa tai ei ole vielä markkinoinnissaan edennyt pitkälle.