Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma
Peura, Mikko (2014)
Peura, Mikko
Oulun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014123020734
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014123020734
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä digitaalisen markkinoinnin kanaviin, sekä markkinointiviestintään ja toteuttaa elokuvateatteri Y-kinon markkinointiviestintäsuunnitelma digitaalisen markkinoinnin kanaville. Elokuvateatterin liiketoiminnasta on vuodesta 2012 alkaen vastannut IPE Oy. Y-kino pyrkii laajentamaan elokuvateatterin palvelutuotevalikoimaa, esimerkkinä yksityisnäytökset ja suorat lähetykset.
Teoria osuudessa haluttiin selvittää markkinointiviestinnän suunniteluun vaadittava tietopohja. Teoria alkaa markkinoinnin kuvaamisella ja jatkuu yksityiskohtaisemmin markkinointiviestinnän ja sen suunnitteluprosessin kuvaamiseen. Tarkoituksena oli ymmärtää markkinointi kokonaisuutena ja markkinointiviestinnän rooli tässä kokonaiskuvassa.
Tuotoksena on digitaalisen markkinoinnin suunnitelma kohdeyritykselle. Sen alussa kuvataan yrityksen nykytilaa, tavoitteita ja kohderyhmiä. Digitaalisten markkinointikanavien käytöstä kerrotaan omissa luvuissaan. Suunnitelman lopuksi on laadittu budjetti.
Teoria osuudessa haluttiin selvittää markkinointiviestinnän suunniteluun vaadittava tietopohja. Teoria alkaa markkinoinnin kuvaamisella ja jatkuu yksityiskohtaisemmin markkinointiviestinnän ja sen suunnitteluprosessin kuvaamiseen. Tarkoituksena oli ymmärtää markkinointi kokonaisuutena ja markkinointiviestinnän rooli tässä kokonaiskuvassa.
Tuotoksena on digitaalisen markkinoinnin suunnitelma kohdeyritykselle. Sen alussa kuvataan yrityksen nykytilaa, tavoitteita ja kohderyhmiä. Digitaalisten markkinointikanavien käytöstä kerrotaan omissa luvuissaan. Suunnitelman lopuksi on laadittu budjetti.