Työhyvinvointipäivän kiinnostavuus yritysnäkökulmasta : Case Lomakeskus Revontuli Oy
Tuliranta, Melissa; Latvala, Kirsi-Maarit (2014)
Tuliranta, Melissa
Latvala, Kirsi-Maarit
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121620060
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121620060
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Hankasalmella sijaitsevalle Lomakeskus Revontuli Oy:lle. Lomakeskus Revontuli Oy haluaa suunnitella ja kehittää TYHY-päivä -pakettien tarjontaansa. Työn tarkoituksena oli selvittää, onko yrityksillä kiinnostusta järjestää TYHYpäiviä, millaisia TYHY-päiviä he ovat viettäneet aikaisemmin ja miten Lomakeskus Revontulen tämän hetkinen TYHY-päivä – malliohjelman tarjonta vastaa yritysten tarpeisiin ja toiveisiin.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena puolistrukturoituna lomakekyselynä. Kysely lähetettiin verkkokyselynä 331:een Pieksämäen, Jyväskylän, Varkauden sekä Sisä-Savon seutukunnissa sijaitseviin yrityksiin. Kyseisillä alueilla toimivat yritykset ovat Lomakeskus Revontuli Oy:n potentiaalisimpia asiakkaita sijaintiensa vuoksi. Aikavälillä 10.10.2014 - 15.10.2014 kyselyyn vastasi yhteensä 42 eri yrityksen edustajaa. Tulokset osoittivat, että yritykset ovat järjestäneet säännöllisesti TYHY-päiviä. Suurin osa yrityksistä oli kiinnostunut järjestämään niitä myös tulevaisuudessa. Kuitenkin vain muutama vastanneista yrityksistä oli aikaisemmin viettänyt TYHY-päivää Lomakeskus Revontulessa. Pienten ja suurten yritysten budjeteissa sekä TYHY-päivien kestoissa, ajankohdissa ja sisältötoiveissa oli paljon eroja. Siksi paketteja suunniteltaessa niiden räätälöitävyys nousi tärkeäksi arvotekijäksi.
Opinnäytetyön toimeksiantaja voi hyödyntää kyselyn tuloksia tulevien TYHY-päivien suunnittelu- ja markkinointivaiheissa. Työn tulokset tarjoavat myös hyvät lähtökohdat kvalitatiiviselle jatkotutkimukselle. Tällöin yritysten motiiveja ja toiveita TYHY-päivien suhteen voidaan syventää. Suurin osa vastaajista antoi myös Lomakeskus Revontuli Oy:lle luvan jälkimarkkinointiin, jolloin potentiaalisten yritysasiakkaiden tavoittaminen helpottuu.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena puolistrukturoituna lomakekyselynä. Kysely lähetettiin verkkokyselynä 331:een Pieksämäen, Jyväskylän, Varkauden sekä Sisä-Savon seutukunnissa sijaitseviin yrityksiin. Kyseisillä alueilla toimivat yritykset ovat Lomakeskus Revontuli Oy:n potentiaalisimpia asiakkaita sijaintiensa vuoksi. Aikavälillä 10.10.2014 - 15.10.2014 kyselyyn vastasi yhteensä 42 eri yrityksen edustajaa. Tulokset osoittivat, että yritykset ovat järjestäneet säännöllisesti TYHY-päiviä. Suurin osa yrityksistä oli kiinnostunut järjestämään niitä myös tulevaisuudessa. Kuitenkin vain muutama vastanneista yrityksistä oli aikaisemmin viettänyt TYHY-päivää Lomakeskus Revontulessa. Pienten ja suurten yritysten budjeteissa sekä TYHY-päivien kestoissa, ajankohdissa ja sisältötoiveissa oli paljon eroja. Siksi paketteja suunniteltaessa niiden räätälöitävyys nousi tärkeäksi arvotekijäksi.
Opinnäytetyön toimeksiantaja voi hyödyntää kyselyn tuloksia tulevien TYHY-päivien suunnittelu- ja markkinointivaiheissa. Työn tulokset tarjoavat myös hyvät lähtökohdat kvalitatiiviselle jatkotutkimukselle. Tällöin yritysten motiiveja ja toiveita TYHY-päivien suhteen voidaan syventää. Suurin osa vastaajista antoi myös Lomakeskus Revontuli Oy:lle luvan jälkimarkkinointiin, jolloin potentiaalisten yritysasiakkaiden tavoittaminen helpottuu.