Lumonin asiakashankinnan kehittäminen
Simonen, Lauri (2014)
Simonen, Lauri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919173
Tiivistelmä
Myynnin lasku on jokaiselle yritykselle haasteellinen hetki. Tämä on etenkin totta silloin kun yrityksen liikevaihdosta suurin osa tulee uusmyynnistä. Näin on etenkin rakennusalan kohdalla. Kilpailu rakennusalalla on tällä hetkellä kovaa. Suomi on tällä hetkellä taantumassa ja on yleistä että taantumassa rakennusala on ensimmäinen ala mikä hidastuu tai jopa pysähtyy lähes kokonaan.
Tästä syystä uusasiakashankinta on rakennusalalla äärimmäisen tärkeää mutta se on myös haasteellista. Myytävät tuotteet ovat kalliita ratkaisuja eivätkä sovi läheskään kaikille.
Tämän työn tavoitteena on kehittää toimeksiantaja yritys Lumonin asiakashankintaa. Työ on tehty b to c myynnin näkökulmasta. Työn tarkoituksena on kehittää Lumonin jo käytössä olevia asiakashankintakeinoja, sekä yrittää löytää Lumonille uusia asiakashankinta keinoja ja kanavia.
Opinnäytetyön teoria osassa käsitellään ostamisen teoriaa, asiakashankinnan teoriaa ja käsitellään asiakashankintaa puhelimitse ja messuilta.
Opinnäytetyön tutkimusosassa on haastateltu Lumonin myyjiä asiakashankinnasta ja pohditaan Lumonin asiakashankinnan kehittämistä näiden haastattelujen perusteella.
Tästä syystä uusasiakashankinta on rakennusalalla äärimmäisen tärkeää mutta se on myös haasteellista. Myytävät tuotteet ovat kalliita ratkaisuja eivätkä sovi läheskään kaikille.
Tämän työn tavoitteena on kehittää toimeksiantaja yritys Lumonin asiakashankintaa. Työ on tehty b to c myynnin näkökulmasta. Työn tarkoituksena on kehittää Lumonin jo käytössä olevia asiakashankintakeinoja, sekä yrittää löytää Lumonille uusia asiakashankinta keinoja ja kanavia.
Opinnäytetyön teoria osassa käsitellään ostamisen teoriaa, asiakashankinnan teoriaa ja käsitellään asiakashankintaa puhelimitse ja messuilta.
Opinnäytetyön tutkimusosassa on haastateltu Lumonin myyjiä asiakashankinnasta ja pohditaan Lumonin asiakashankinnan kehittämistä näiden haastattelujen perusteella.