Digitaalinen markkinointi osaksi yrityksen markkinointiviestintää : case Turun Seudun Rakennustekniikka Oy
Ahonen, Laura (2014)
Ahonen, Laura
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120518633
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120518633
Tiivistelmä
Turun Seudun Rakennustekniikka Oy on Turun kaupunkikonsernin omistama yhtiö joka irtautuu kaupungin omistajuussuhteesta asteittain vuoteen 2019 mennessä. Ennen vapaille markkinoille suuntaamista toimeksiantajan tulisi saada lisättyä yrityksensä näkyvyyttä ja tunnettuutta liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on pohtia digitaalisen markkinoinnin keinoja joilla Turun Seudun Rakennustekniikka saisi lisättyä näkyvyyttä sekä tunnettuutta kustannustehokkaasti ja edullisesti.
Opinnäytetyössä käsitellään internetin vaikutusta asiakkaiden ostokäyttäytymiseen sekä digitalisaation tuomia muutoksia markkinointiin. Lisäksi pohdin miten yritys voi markkinoida tehokkaasti sosiaalisessa mediassa sekä miten tavoitetaan kohderyhmä sosiaalisessa mediassa.
Analysoin toimeksiantajan käyttöön otettuja digitaalisen markkinoinnin työkaluja sekä omia ehdotuksiani markkinointiviestintään. Työssä keskitytään digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista yrityksen kotisivuihin ja näitä tukevaan Google AdWords-palveluun sekä sosiaalisen median työkaluista Twitteriin ja Facebookiin.
Opinnäytetyössä käsitellään internetin vaikutusta asiakkaiden ostokäyttäytymiseen sekä digitalisaation tuomia muutoksia markkinointiin. Lisäksi pohdin miten yritys voi markkinoida tehokkaasti sosiaalisessa mediassa sekä miten tavoitetaan kohderyhmä sosiaalisessa mediassa.
Analysoin toimeksiantajan käyttöön otettuja digitaalisen markkinoinnin työkaluja sekä omia ehdotuksiani markkinointiviestintään. Työssä keskitytään digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista yrityksen kotisivuihin ja näitä tukevaan Google AdWords-palveluun sekä sosiaalisen median työkaluista Twitteriin ja Facebookiin.