Kouvolan Lääkäriasema KY:n markkinointi sosiaalisessa mediassa
Lantta, Noora (2014)
Lantta, Noora
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014110615290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014110615290
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kouvolan Lääkäriaseman sosiaalisen median markkinointia. Tavoitteena oli selvittää paras sosiaalisen median kanava Kouvolan Lääkäriasemalle, tehdä siihen kanavaan liittyen markkinointiehdotuksia ja selvittää henkilökunnan suhtautuminen sosiaaliseen mediaan. Tavoitteena oli myös tuoda esiin keinoja, joilla Kouvolan Lääkäriasema saa näkyvyyttä ja voi tuoda paremmin esiin sairaanhoitopalveluja. Näkyvyyden saamiseksi huomioon otettiin myös lääkäriasema Diacorin hyvän terveyden verkosto, johon Kouvolan Lääkäriasema kuuluu. Työssä hyödynnettiin myös kilpailija-analyysiä.
Työ on osaksi kenttätutkimusta ja suurimmaksi osaksi kirjoituspöytätutkimusta. Työssä tutkittiin kolmea suosituinta sosiaalisen median kanavaa ja niistä valittiin parhaimmaksi Facebook. Facebookia analysoitiin ja perusteltiin, miksi se olisi parhain Kouvolan Lääkäriasemalle. Työssä on Facebookin markkinoinnin perustiedot ja ohjeet mainontaan. Lisäksi työ sisältää kampanjaehdotuksen.
Työssä on pyritty tuomaan esiin Kouvolan Lääkäriasemalle erilaisia keinoja parantaa näkyvyyttään Facebookissa ja muita ehdotuksia.
Työ on osaksi kenttätutkimusta ja suurimmaksi osaksi kirjoituspöytätutkimusta. Työssä tutkittiin kolmea suosituinta sosiaalisen median kanavaa ja niistä valittiin parhaimmaksi Facebook. Facebookia analysoitiin ja perusteltiin, miksi se olisi parhain Kouvolan Lääkäriasemalle. Työssä on Facebookin markkinoinnin perustiedot ja ohjeet mainontaan. Lisäksi työ sisältää kampanjaehdotuksen.
Työssä on pyritty tuomaan esiin Kouvolan Lääkäriasemalle erilaisia keinoja parantaa näkyvyyttään Facebookissa ja muita ehdotuksia.