Vaikuttamisen osaaminen asiakaspalvelun koulutuksissa : case Yritys X
Jaakkola, Tapio (2014)
Jaakkola, Tapio
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610176
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää Case Yritys X:n kouluttaja-asiantuntijoiden koulutusosaamisen tasoa sekä tarkoituksena on selvittää, millaisin keinoin koulutuksen vaikuttavuutta voidaan lisätä.
Teoriaosuuden lähteinä on käytetty kirjallisia ja sähköisiä teoksia. Teoreettisessa osuudessa käsitellään, millainen henkilö on hyvä kouluttaja, millaisilla keinoilla kuulijoihin voi vaikuttaa enemmän ja miten kuulijat ovat erilaisia oppijoita.
Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen. Tutkimusosion aineisto on kerätty teemahaastattelulla maaliskuussa 2014. Haastatteluun valittiin neljä asiantuntija-kouluttajaa Case Yritys X:n palveluksesta. Teemahaastattelun aihealueet koskevat Case Yritys X:n kouluttaja-asiantuntijoiden koulutusosaamisen tasoa ja vaikuttamisen keinoja.
Teoriaosuuden lähteinä on käytetty kirjallisia ja sähköisiä teoksia. Teoreettisessa osuudessa käsitellään, millainen henkilö on hyvä kouluttaja, millaisilla keinoilla kuulijoihin voi vaikuttaa enemmän ja miten kuulijat ovat erilaisia oppijoita.
Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen. Tutkimusosion aineisto on kerätty teemahaastattelulla maaliskuussa 2014. Haastatteluun valittiin neljä asiantuntija-kouluttajaa Case Yritys X:n palveluksesta. Teemahaastattelun aihealueet koskevat Case Yritys X:n kouluttaja-asiantuntijoiden koulutusosaamisen tasoa ja vaikuttamisen keinoja.