Ylivieskan Liikuntakeskuksen visuaalinen markkinointi
Korhonen, Annika (2014)
Korhonen, Annika
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405188433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405188433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Ylivieskan Liikuntakeskuksen visuaalinen markkinointi. Työn tavoitteena on suunnitella ja luoda yritykselle markkinointimateriaalia. Teoriaosuudessa käyn läpi markkinoinnin käsitettä, lisäksi käyn läpi markkinoinnin kilpailukeinoja, palveluiden markkinointia ja mielikuvamarkkinointia. Markkinoinnin kilpailukeinoissa on enemmän teoriaa markkinointiviestinnästä. Työssäni on käytetty mainontaan ja markkinointiin liittyvää kirjallisuutta. Lisäksi työssäni kerrotaan visuaalisesta markkinoinnista.
Markkinointimateriaalin toteuttamisessa käytän kuvankäsittelyohjelmaa ja taitto-ohjelmaa. Käyn työssäni läpi myös visuaalista markkinointia ja siihen liittyviä elementtejä, kuten typografiaa, kuvia, sommittelua, värien symboliikkaa sekä värien käyttöä, kuten väripareja. Käyn läpi mitä mainonta on ja mitä, siinä pitää ottaa huomioon. Kerron kappaleessa mainonnasta, sen suunnittelusta ja toteuttamisesta. Käytän kyseisessä kappaleessa mainontaa liittyvää kirjallisuutta.
Kerron mitä opinnäytetyössä on tehty, eli mitä markkinointimateriaalia olen toteuttanut. Perustelen tekemiäni ratkaisuja markkinointimateriaalissa. Kerron materiaalin kuvavalinnat, valitut värit ja fontit. Lopuksi on oman opinnäytetyöni ja siihen liittyvän markkinointimateriaalin toteutuksen arviointia.
Markkinointimateriaalin toteuttamisessa käytän kuvankäsittelyohjelmaa ja taitto-ohjelmaa. Käyn työssäni läpi myös visuaalista markkinointia ja siihen liittyviä elementtejä, kuten typografiaa, kuvia, sommittelua, värien symboliikkaa sekä värien käyttöä, kuten väripareja. Käyn läpi mitä mainonta on ja mitä, siinä pitää ottaa huomioon. Kerron kappaleessa mainonnasta, sen suunnittelusta ja toteuttamisesta. Käytän kyseisessä kappaleessa mainontaa liittyvää kirjallisuutta.
Kerron mitä opinnäytetyössä on tehty, eli mitä markkinointimateriaalia olen toteuttanut. Perustelen tekemiäni ratkaisuja markkinointimateriaalissa. Kerron materiaalin kuvavalinnat, valitut värit ja fontit. Lopuksi on oman opinnäytetyöni ja siihen liittyvän markkinointimateriaalin toteutuksen arviointia.