ORGANIZATIONAL COMMUNICATION TOOL FOR LETHBRIDGE COLLEGE
Ryhänen, Anita (2008)
Ryhänen, Anita
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001261564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001261564
Tiivistelmä
Lopputyö perustuu projektiin jonka toimeksiantajana oli Lethbridge College. Projektin tarkoituksena oli luoda
ohjekirja Lethbridge Collegen opettajille, jotka halusivat opettaa elektronisesti tarjottavan kurssin Estarille,
kiinalaiselle yhteistyökoululleen.
Ohjekirjaa tarvittiin, sillä Lethbridge Collegen opettajilla ei ollut riittävästi tietoa elektronisen kurssin
opettamisesta kiinalaiselle koululle. Tämän vuoksi Lethbridge Collegen eri os astot ryhtyivät laatimaan ohjekirjaa
opettajien tarpeisiin yhteistyössä Kiina-projektin johtajan kanssa.
Projekti alkoi marraskuussa 2007 tutkimustyöllä, jossa selvitettiin millaisia ohjekirjat yleensä ovat ja jatkui
kokouksin eri osastojen edustajien kanssa. Projektissa mukana olleiden osastojen asiantuntijamielipiteet täytyi
ottaa huomioon ohjekirjaa laadittaessa. Ohjekirjan eri osia työstettiin erillään. Lopuksi eri osat koottiin yhteen,
tekstit muokattiin yhdenmukaiseksi ja valmis ohjekirja suojattiin tekijänoikeudella. Ohjekirjan valmistumisen
jälkeen järjestettiin tapaaminen jossa ohjekirja esiteltiin opettajille. Ohjekirja analysoitiin SWOT-analyysilla.
Suositukset pohjautuvat tähän analyysiin.
ohjekirja Lethbridge Collegen opettajille, jotka halusivat opettaa elektronisesti tarjottavan kurssin Estarille,
kiinalaiselle yhteistyökoululleen.
Ohjekirjaa tarvittiin, sillä Lethbridge Collegen opettajilla ei ollut riittävästi tietoa elektronisen kurssin
opettamisesta kiinalaiselle koululle. Tämän vuoksi Lethbridge Collegen eri os astot ryhtyivät laatimaan ohjekirjaa
opettajien tarpeisiin yhteistyössä Kiina-projektin johtajan kanssa.
Projekti alkoi marraskuussa 2007 tutkimustyöllä, jossa selvitettiin millaisia ohjekirjat yleensä ovat ja jatkui
kokouksin eri osastojen edustajien kanssa. Projektissa mukana olleiden osastojen asiantuntijamielipiteet täytyi
ottaa huomioon ohjekirjaa laadittaessa. Ohjekirjan eri osia työstettiin erillään. Lopuksi eri osat koottiin yhteen,
tekstit muokattiin yhdenmukaiseksi ja valmis ohjekirja suojattiin tekijänoikeudella. Ohjekirjan valmistumisen
jälkeen järjestettiin tapaaminen jossa ohjekirja esiteltiin opettajille. Ohjekirja analysoitiin SWOT-analyysilla.
Suositukset pohjautuvat tähän analyysiin.