Ohjelmien kartoitus ja kehittäminen : GoExcellent Finland Oy
Kuusinen, Joni (2013)
Kuusinen, Joni
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821837
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821837
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kartoitetaan GoExcellent Finland Oy:n suomen toimipisteissä olevat yrityksen toiminnan kannalta kriittisimmät järjestelmät sekä esitellään ne. Työn toisessa vaiheessa selvitetään järjestelmien puutteet sekä mahdolliset viat kyselyiden sekä haastatteluiden avulla. Kyselyjen ja haastattelujen perusteella tehdään johtopäätökset sekä ideoidaan kuinka järjestelmiä lähdetään tulevaisuudessa kehittämään.
Opinnäytetyö toteutettiin käyttäen kvalitatiivisia sekä kvantitatiivisiä tutkimusmenetelmiä. Järjestelmien puutteista saatiin tietoa käyttäen kyselylomaketta, haastatteluja, sekä omakohtaista kokemusta. Haastatteluissa ja kyselyissä selvinneitä puutteita analysoidaan, sekä niiden pohjalta lähdetään hahmottelemaan järjestelmien kehittämistä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada toimeksiantajalle tietoa järjestelmien puutteista, sekä jo valmiita toteutusvaihtoehtoja niiden korjaamiseksi. Järjestelmien korjausehdotuksiin pyrittiin saamaan ainakin kaksi vaihtoehtoa aina, joista sitten arvioitiin mahdollisesti parempi vaihtoehto.
Työn tuloksena saatiin selville järjestelmien heikkoudet, sekä että minkälaisina käyttäjät järjestelmät
kokevat. Järjestelmien heikkouksiin annetut kehitysehdotukset opinnäytetyössä tullaan arvioimaan
yrityksessä myöhemmin
Opinnäytetyö toteutettiin käyttäen kvalitatiivisia sekä kvantitatiivisiä tutkimusmenetelmiä. Järjestelmien puutteista saatiin tietoa käyttäen kyselylomaketta, haastatteluja, sekä omakohtaista kokemusta. Haastatteluissa ja kyselyissä selvinneitä puutteita analysoidaan, sekä niiden pohjalta lähdetään hahmottelemaan järjestelmien kehittämistä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada toimeksiantajalle tietoa järjestelmien puutteista, sekä jo valmiita toteutusvaihtoehtoja niiden korjaamiseksi. Järjestelmien korjausehdotuksiin pyrittiin saamaan ainakin kaksi vaihtoehtoa aina, joista sitten arvioitiin mahdollisesti parempi vaihtoehto.
Työn tuloksena saatiin selville järjestelmien heikkoudet, sekä että minkälaisina käyttäjät järjestelmät
kokevat. Järjestelmien heikkouksiin annetut kehitysehdotukset opinnäytetyössä tullaan arvioimaan
yrityksessä myöhemmin