- Selaus nimekkeen mukaan Lapin ammattikorkeakoulu
Viitteet 8338-8357 / 8570
-
X-Off Ky : Yritysgrafiikkaa persoonallisesti
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2017)Tavoitteeni oli suunnitella uusi ulkoasu graafista virkistystä ja uutta ilmettä kaipaavalle paikalliselle yritykselle, sähkötalo X-Offille. Yhteistyö toimeksiantaja Ville Kannon kanssa on kestänyt lähes koko vuoden, ja ... -
XCV-venttiilien kunnossapito
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyö on tehty Neste Oilin Kemin terminaalille. Terminaalissa varastoidaan polttonesteitä suuren kokoluokan varastosäiliöihin. Työn tarkoitus on ollut laatia kunnossapito-ohje uusituille XCV-venttiileille, sekä ... -
XRF-Näytenappipuristimen ja Puristustyökalun suunnittelu
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tilaajana oli Lapin ammattikorkeakoulun Tutkimus, Kehitys ja Innovaatiot (TKI) –organisaatiossa toimiva Arctic Steel and Mining -tutkimusryhmä. Työn tarkoituksena oli löytää mahdollisimman yksinkertainen ... -
YAMK- tutkinnon (osaamisen) vaikuttavuus organisaation kehittymiseen henkilön/henkilöiden suoritettua KTAMK:n YAMK- koulutuksen
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2013)Tämä opinnäytetyö on tehty Kemi-Tornion Ammattikorkeakoulun tekniikan toimialalle. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten koulutus on vaikuttanut opiskelijan urakehitykseen ja mikä vaikutus opiskelijan taustalla ... -
YAMK-alumnitoiminnan kehittäminen Lapin ammattikorkeakoulussa
(2021)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaista alumnitoimintaa YAMK-alumnit toivoisivat järjestettävän Lapin ammattikorkeakoulussa. Tavoitteena oli saada tietoa, millaisia odotuksia ja toiveita YAMK-alumneilla on ... -
YAMK-koulutusten kehittäminen Lapin AMK:ssa 2014-2016
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2016)Lapin AMK:n ylempään ammattikorkeakoulututkintoon (YAMK) tähtäävät koulutukset ovat profiloituneet johtamiseen, esimiestoimintaan ja kehittämiseen. Tähän mennessä Lapin AMK:n YAMK-koulutuksista on valmistunut yli 800 ... -
YAMK-opinnäytetyöt ja tutkimuksellinen kehittäminen
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2018) -
Ydintietojen hallinta tietojärjestelmissä : Henkilötietojen hallinta Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappiassa
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2013)Tämä opinnäytetyö tehtiin Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappialle. Työn tarkoituksena oli selvittää, miten eri tietojärjestelmissä sijaitsevien ydintietojen hallinta saataisiin nykyistä tehokkaammaksi, laadukkaammaksi ... -
Ydinvoimalahankkeen mahdollisuudet Kemi-Tornion seudun yrityksille : Fennovoima Oy
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2009)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Fennovoiman ydinvoimalahankkeen tuomia mahdollisuuksia Kemi- Tornion seudun yrityksille. Tutkimuksessa selvitettiin myös hankkeen työllistäviä vaikutuksia. Tutkimusmenetelmänä ... -
Yhdeksäsluokkalaisten kokemuksia ja näkemyksiä koulukuraattoripalveluista
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Kemin peruskoulujen yhdeksäsluokkalaisten näkemyksiä ja kokemuksia koulukuraattoripalveluista. Tavoitteena oli saada tietoa koulukuraattoripalveluista oppilaiden näkökulmasta ... -
Yhden ensihoitajan yksikön toimintamallin kehittäminen Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueelle
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2017)Syntyvyyden lasku sekä eliniänodotteen kasvu johtavat Suomen väestöllisen huoltosuhteen kasvuun. Tämä luo haasteita etenkin akuuttihoitopalveluiden kehittämiselle. Suomessa on 2000-luvun aikana kehitetty erilaisia ... -
Yhdenvertainen mahdollisuus opiskella : Vammaisten opiskelijoiden ja erilaisten oppijoiden huomioiminen Lapin ammattikorkeakoulussa
(2020)Ammattikorkeakoulujen tehtävänä on omalta osaltaan edistää yhdenvertaisuutta, tasa-arvoa ja osallisuutta, jolloin opiskelemaan tulee päästä taustastaan tai ominaispiirteistään riippumatta. Saavutettavuus ja esteettömyys ... -
"Yhdessä ja erikseen" : Pienryhmätoimintaa sisarusryhmässä
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön kuvaus: Opinnäytetyössäni käsittelen pienryhmätoiminnan käyttöönottoa ja toimintaa Oikaraisen päiväkodissa, joka muuttui prosessin aikana ryhmäperhepäivähoitokodiksi. Tuon esille henkilökunnan ja vanhempien ... -
Yhdessä kehittämällä kohti sujuvampaa arkea : ravintolan työyhteisön tehtävänkuvien kehittäminen
(2023)Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin Oulun yliopistollisen sairaalan ateriapalveluille. Kehittämiskohteena oli ravintola Kotkan työnkuvat. Opinnäytetyö toteutettiin työyhteisössä muodostuneen tarpeen pohjalta. ... -
Yhdessä kohti toimivampaa tiimiä
(2021)Opinnäytetyöni on tehty työelämäyhteistyönä ja se on suunnattu tehostetun palveluasumisyksikkö Pihlajan hoitohenkilökunnalle. Toimeksiantajana toimi Taivalkosken kunta. Opinnäytetyöni tarkoituksena oli järjestää ... -
Yhdessä liikkuen ja leikkien - opas Perthesin tautia sairastavien lasten kotiharjoitteluun
(Rovaniemen ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää tuotteistamisprosessina laaditun kuntoutusoppaan. Kuntoutusopas käsittelee harvinaisen Perthesin taudin kuntoutusta fysioterapian näkökulmasta. Perthesin tauti ... -
Yhdessä parempi tulevaisuus : Nuorten kokemuksia nuortenpalveluista
(Kemi-Tornion ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön kuvaus: Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä kuvaan kuntien monialaista viranomaisyhteistyötä, nuorisotyötä ohjaavaa lainsäädäntöä, nuorta näiden palveluiden käyttäjänä sekä määrittelen syrjäytymisuhan ... -
YHDESSÄ TEHOKKAAMMIN KIUSAAMISTA VASTAAN: K–0–toimintamallin kehittäminen Rovaniemelle
(2020)Nuorten välinen kiusaaminen ja väkivalta nousivat toistuvasti julkisuuteen syksyl-lä 2020. Rovaniemen kaupunki palkkasi maaliskuussa 2020 K–0–koordinaattorin. K–0–toimintamalli on kiusaamiseen puuttuvaa työtä kiusaamistapauksissa, ... -
Yhdessä tehokkaammin kiusaamista vastaan: K–0–toimintamallin kehittäminen Rovaniemelle
(2020)Nuorten välinen kiusaaminen ja väkivalta nousivat toistuvasti julkisuuteen syksyl-lä 2020. Rovaniemen kaupunki palkkasi maaliskuussa 2020 K–0–koordinaattorin. K–0–toimintamalli on kiusaamiseen puuttuvaa työtä kiusaamistapauksissa, ... -
Yhdessä yksinäisyyttä vastaan
(Lapin ammattikorkeakoulu, 2021)