Sales, marketing and value creation process : Introduction of a new marketing and sales process at Big Ben Gear
Luoma, Marko (2013)
Luoma, Marko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319783
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kehityssuunnitelma myyntiprosessista ja liiketoimintasuunnitelmasta yritykselle, joka on erikoistunut fanituotteiden suunnitteluun ja myyntiin pienille ja keskisuurille urheiluseuroille ja kouluille. Big Ben Gear on kehittänyt uuden tyyppisen myyntiprosessin, joka on tehokas ja ei vaadi investointeja asiakkaalta. Toinen etu tässä uudessa myyntiprosessissa on, että urheiluseuroilla on mahdollisuus tarjota myyntiin suuri valikoima fanituotteita.
Kaksi tärkeintä aihetta opinnäytetyössä ovat liiketoimintasuunnitelma Big Ben Gear:lle ja uuden innovatiivisen myyntiprosessin esittely. Liiketoimintasuunnitelmassa kaikki sidosryhmät on esitelty ja arvioitu. Myyntiprosessi esitellään vaihe vaiheelta.
Opinnäytetyössä on myös keskustelua osa-aikaisesta ja täyspäiväisestä yrittäjyydestä. Molempien yrittäjyyden muotojen hyviä ja huonoja puolia tutkitaan ja vertaillaan.
Kaksi tärkeintä aihetta opinnäytetyössä ovat liiketoimintasuunnitelma Big Ben Gear:lle ja uuden innovatiivisen myyntiprosessin esittely. Liiketoimintasuunnitelmassa kaikki sidosryhmät on esitelty ja arvioitu. Myyntiprosessi esitellään vaihe vaiheelta.
Opinnäytetyössä on myös keskustelua osa-aikaisesta ja täyspäiväisestä yrittäjyydestä. Molempien yrittäjyyden muotojen hyviä ja huonoja puolia tutkitaan ja vertaillaan.