K-Citymarket Jämsän asiakastyytyväisyysykysely
Stenberg, Jenni (2013)
Stenberg, Jenni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092515526
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092515526
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyyskysely K-citymarket Jämsään. Aiheen valintaan vaikutti se, ettei kyseiseen tavarataloon oltu koskaan aikaisemmin tehty koko myymälän kattavaa asiakastyytyväisyyskyselyä, sekä myös kiinnostus aihetta kohtaan oman työn puolesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä tutkimuksen tulosten pohjalta. Kysely tehtiin kyselylomakkeita käyttäen ja se oli vapaasti kaikkien asiakkaiden täytettävänä myymälän asiakaspalvelupisteessä ja kahviossa. Tutkimus oli sekä laadullinen, että tilastollinen. Asiakastyytyväisyyskyselyyn saatiin vastauksia yhteensä 121 kappaletta.
Opinnäytetyö sisälsi myös teoriaosuuden, jossa käsiteltiin päivittäistavarakauppaa, Keskoa, markkinointia, sekä asiakastyytyväisyyttä. Markkinointia käsittelevässä osiossa perehdyttiin muun muassa erilaisiin markkinoinnin kilpailukeinoihin, sekä segmentointiin. Asiakastyytyväisyydestä kertovassa luvussa käsiteltiin asiakasuskollisuutta, sekä perehdyttiin asiakastyytyväisyystutkimuksen tekemiseen vaiheittain.
Teoriaosuudessa käytettiin paljon Internet-lähteitä, sillä niistä sai ajankohtaisinta tietoa muun muassa Keskosta. Lähteinä käytettiin myös markkinointia ja asiakastyytyväisyyttä käsittelevää kirjallisuutta, sekä lehtiartikkeleita.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset käsitellään vain raportin liitteissä, sillä ne ovat luottamuksellisia eikä niitä toimeksiantajan pyynnöstä julkaista ulkopuolisille.
Opinnäytetyö sisälsi myös teoriaosuuden, jossa käsiteltiin päivittäistavarakauppaa, Keskoa, markkinointia, sekä asiakastyytyväisyyttä. Markkinointia käsittelevässä osiossa perehdyttiin muun muassa erilaisiin markkinoinnin kilpailukeinoihin, sekä segmentointiin. Asiakastyytyväisyydestä kertovassa luvussa käsiteltiin asiakasuskollisuutta, sekä perehdyttiin asiakastyytyväisyystutkimuksen tekemiseen vaiheittain.
Teoriaosuudessa käytettiin paljon Internet-lähteitä, sillä niistä sai ajankohtaisinta tietoa muun muassa Keskosta. Lähteinä käytettiin myös markkinointia ja asiakastyytyväisyyttä käsittelevää kirjallisuutta, sekä lehtiartikkeleita.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset käsitellään vain raportin liitteissä, sillä ne ovat luottamuksellisia eikä niitä toimeksiantajan pyynnöstä julkaista ulkopuolisille.