En marknadskommunikationsplan för företaget Partypeople
Routamo, Jannica (2013)
Routamo, Jannica
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414199
Tiivistelmä
Syftet med detta arbete är att skapa en marknadskommunikationsplan åt företaget Partypeople för att försöka öka på försäljningen av biljetter till evenemangen företaget ordnar. Planeringen av marknadskommunikationsplanen sker i samarbete med företaget och som metod används aktionsforskning. Detta arbete kommer att ta upp de olika delområden ett företag måste tänka på då de bygger upp en marknadskommunikationsplan och är indelat i en teoretisk och i en empirisk del.
Största utmaningen för detta arbete är nå de resultat företaget önskat på en konkurrenskraftig marknad till minsta möjliga kostnad och på detta sätt skapa en önskad image till företaget. För att lyckas med detta krävs kunskap om målgruppen och konkurrenterna men även kunskap om hur företagets marknaskommunikation skall skilja sig från konkurenternas och hur man på detta sätt differentierar sig på marknaden och når den önskade målgruppen.
Denna marknadskommunikationsplan är skräddarsydd för företaget Partypeople som erbjuder konsumenterna tjänster inom nattlivsbranschen. The purpose for this thesis is to build a marketing plan for a company that arrange events in Helsinki nightlife. With the marketing plan the company wishes to get more attention from the target group and to increase the sales of tickets to the events the company ar-ranges. This marketing plan is done in association with the company and the method has been action research. This review will include the essentials when building a marketing plan and is divided into a theoretical and empirical part.
The biggest challenge in this marketing plan is to reach the results the company wishes to reach on a competitive market to a minimum cost and to create a new image to the com-pany. To succeed we need knowledge about the target group and the competitor but also about how the marketing of this company will differ from others and how to reach the target group.
This marketing plan is custom-made for the company Partypeople that offer the consum-ers services within the nightlife-branch in Helsinki, Finland.
Största utmaningen för detta arbete är nå de resultat företaget önskat på en konkurrenskraftig marknad till minsta möjliga kostnad och på detta sätt skapa en önskad image till företaget. För att lyckas med detta krävs kunskap om målgruppen och konkurrenterna men även kunskap om hur företagets marknaskommunikation skall skilja sig från konkurenternas och hur man på detta sätt differentierar sig på marknaden och når den önskade målgruppen.
Denna marknadskommunikationsplan är skräddarsydd för företaget Partypeople som erbjuder konsumenterna tjänster inom nattlivsbranschen.
The biggest challenge in this marketing plan is to reach the results the company wishes to reach on a competitive market to a minimum cost and to create a new image to the com-pany. To succeed we need knowledge about the target group and the competitor but also about how the marketing of this company will differ from others and how to reach the target group.
This marketing plan is custom-made for the company Partypeople that offer the consum-ers services within the nightlife-branch in Helsinki, Finland.