YRITYKSEN KEHITYS- JA MARKKINOINTISUUNNITELMA : Case: Lelu-ullakko
Haapa, Marja (2013)
Haapa, Marja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412876
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412876
Tiivistelmä
Yrittäjyys ja kaupankäynnin siirtyminen verkkoon ovat nykypäivää. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä kehitys- ja markkinointisuunnitelma verkkoon perustettavalle yritykselle, Lelu-ullakolle. Opinnäytteessä käydään läpi yrityksen perustamisen vaiheet ja markkinointiin liittyvät taustatekijät digitaalisessa toimintaympäristössä.
Työssä esitellään vaiheittain yrittäjän tarvitsemat työkalut verkkokaupan pystyttämiseen. Lelu-ullakon verkkokaupalle annetaan myös visuaalisesti houkutteleva ilme. Opinnäyte kuvailee mitä yrittäjältä odotetaan verkostoitumisen suhteen nykypäivän yritysmaailmassa, ja millaisia riskejä verkossa markkinoimiseen liittyy.
Aloittava yrittäjä ohjeistetaan liikeidean kriittiseen tarkasteluun analyysin avulla. Opinnäytetyö kuvailee yrityksen markkinointistrategioita ja kannustaa luoviin ratkaisuihin. Verkkokaupalle luodaan Facebook-sivut ja suunnitellaan Facebook-kampanjoita sekä logo. Riskejä kartoitetaan SWOT-analyysin avulla.
Liikeidea saa tuekseen loogisesti etenevän suunnitelman ja toteutuksen visuaalisen ilmeen kera. Markkinoinnin onnistumisen ja menestymisen kannalta ratkaisevaa on asiakkaan tyytyväisyys tuotteeseen tai palveluun.
Työssä esitellään vaiheittain yrittäjän tarvitsemat työkalut verkkokaupan pystyttämiseen. Lelu-ullakon verkkokaupalle annetaan myös visuaalisesti houkutteleva ilme. Opinnäyte kuvailee mitä yrittäjältä odotetaan verkostoitumisen suhteen nykypäivän yritysmaailmassa, ja millaisia riskejä verkossa markkinoimiseen liittyy.
Aloittava yrittäjä ohjeistetaan liikeidean kriittiseen tarkasteluun analyysin avulla. Opinnäytetyö kuvailee yrityksen markkinointistrategioita ja kannustaa luoviin ratkaisuihin. Verkkokaupalle luodaan Facebook-sivut ja suunnitellaan Facebook-kampanjoita sekä logo. Riskejä kartoitetaan SWOT-analyysin avulla.
Liikeidea saa tuekseen loogisesti etenevän suunnitelman ja toteutuksen visuaalisen ilmeen kera. Markkinoinnin onnistumisen ja menestymisen kannalta ratkaisevaa on asiakkaan tyytyväisyys tuotteeseen tai palveluun.