Virtuaalinen galleriatila palvelukokemuksena
Reinikainen, Tiia (2013)
Reinikainen, Tiia
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112253
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112253
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella SEROI – nimiselle yritykselle palvelukonsepti internetissä toimivasta virtuaaligalleriasta. Opinnäytetyössä toteutetaan yritykselle kehitettävästä palvelusta alustava palvelusuunnitelma, jonka perusteella palvelumuotoiluun keskittynyt yritys voi jatkaa palvelun kehittämistä ja myöhemmin julkaista palvelun.
Opinnäytetyössä käsitellään palvelumuotoilua ja sen tarjoamia työkaluja, joiden avulla konsepti virtuaaligalleriasta on luotu. Aiheeseen on perehdytty tutustumalla palvelumuotoilun teoriaan ja hyödyntämällä tietoa käytännön toteutuksessa. Työssä keskitytään palvelumuotoiluun ja -muotoiluprosessiin ja siihen, millaista hyötyä palvelumuotoilusta on yrityksille uusia palveluita suunniteltaessa tai jo olemassa olevia kehitettäessä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyivät visuaalinen palvelujärjestelmän kuvaus eli palvelumalli (service blueprint) sekä palvelupolku (customer journey canvas), jotka yritys saa käyttöönsä. Niiden avulla yritys voivat lähteä jatkokehittämään palveluaan eteenpäin.
Opinnäytetyössä käsitellään palvelumuotoilua ja sen tarjoamia työkaluja, joiden avulla konsepti virtuaaligalleriasta on luotu. Aiheeseen on perehdytty tutustumalla palvelumuotoilun teoriaan ja hyödyntämällä tietoa käytännön toteutuksessa. Työssä keskitytään palvelumuotoiluun ja -muotoiluprosessiin ja siihen, millaista hyötyä palvelumuotoilusta on yrityksille uusia palveluita suunniteltaessa tai jo olemassa olevia kehitettäessä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyivät visuaalinen palvelujärjestelmän kuvaus eli palvelumalli (service blueprint) sekä palvelupolku (customer journey canvas), jotka yritys saa käyttöönsä. Niiden avulla yritys voivat lähteä jatkokehittämään palveluaan eteenpäin.