Asiakaspalautelomakkeen laadinta Kotoraitti Oy:lle
Tikkala, Minna; Anttila-Ojanperä, Laura (2013)
Tikkala, Minna
Anttila-Ojanperä, Laura
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305107588
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305107588
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä terapia- ja perhepalvelukeskus Kotoraitti Oy:n edustajien eli yrityksen toimitusjohtajan ja Tampereen toimintayksikön johtajan kanssa. Yritys tilasi opinnäytetyön, jonka tuloksena syntyisi työväline asiakaspalautteen hankkimiseksi. Yrityksen tavoitteena on hyödyntää asiakaspalautetta työtoiminnan laadun arvioinnissa ja kehittämisessä.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli laatia Kotoraitin käyttöön asiakaspalautelomake, jossa huomioitiin yrityksen toiveet. Asiakaspalautelomakkeen laadinnassa hyödynnettiin yrityksen omavalvontasuunnitelmaa ja asiakaspalautteen hankintaan liittyvää teoriatietoa sekä aikaisempaa tutkimustietoa aiheesta. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä, joka eteni vaiheittain toiminnan suunnittelusta toteutukseen ja edelleen arviointiin.
Yrityksen edustajien ehdotusten pohjalta asiakaspalautelomakkeeseen laadittiin yhteensä neljä teemaa. Teemat olivat esitiedot, kokemus Kotoraitin palveluista, palveluiden merkitys ja lomakkeen arviointi. Asiakaspalautelomakkeen viimeisessä teemassa kysyttiin lomakkeen ulkoasuun, sisältöön ja kehittämiseen liittyviä kysymyksiä. Siten laadittua asiakaspalautelomaketta arvioitiin Kotoraitin edustajien ja asiakkaiden palautteiden perusteella. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi asiakaspalautelomake, jonka jatkokehittämiseksi yrityksen edustajat, asiakkaat ja opinnäytetyöntekijät esittivät kehitysehdotuksia. Laadittu asiakaspalautelomake toimii pohjana lopullisen lomakkeen kehittämisessä.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli laatia Kotoraitin käyttöön asiakaspalautelomake, jossa huomioitiin yrityksen toiveet. Asiakaspalautelomakkeen laadinnassa hyödynnettiin yrityksen omavalvontasuunnitelmaa ja asiakaspalautteen hankintaan liittyvää teoriatietoa sekä aikaisempaa tutkimustietoa aiheesta. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä, joka eteni vaiheittain toiminnan suunnittelusta toteutukseen ja edelleen arviointiin.
Yrityksen edustajien ehdotusten pohjalta asiakaspalautelomakkeeseen laadittiin yhteensä neljä teemaa. Teemat olivat esitiedot, kokemus Kotoraitin palveluista, palveluiden merkitys ja lomakkeen arviointi. Asiakaspalautelomakkeen viimeisessä teemassa kysyttiin lomakkeen ulkoasuun, sisältöön ja kehittämiseen liittyviä kysymyksiä. Siten laadittua asiakaspalautelomaketta arvioitiin Kotoraitin edustajien ja asiakkaiden palautteiden perusteella. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi asiakaspalautelomake, jonka jatkokehittämiseksi yrityksen edustajat, asiakkaat ja opinnäytetyöntekijät esittivät kehitysehdotuksia. Laadittu asiakaspalautelomake toimii pohjana lopullisen lomakkeen kehittämisessä.