Asiakastyytyväisyystutkimus S-market Kaavi
Hiltunen, Mari (2012)
Hiltunen, Mari
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122020222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122020222
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä Kaavin S-marketissa. Kaavin S-market on elintarvike-kauppa ja se kuuluu PeeÄssän omistukseen.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta ja tutkimus suoritettiin kyse-lylomakkeen avulla. Kyselylomakkeet jaettiin asiakkaille kassalta. Kaikki eivät halunneet lomaketta, vaan totesivat sanallisesti olevansa tyytyväisiä Kaavin S-markettiin. Kaikkien yhteystietojensa antaneiden kesken arvottiin 50 euron arvoinen lahjakortti Kaavin S-markettiin sekä joitakin tuotepalkintoja. Kysely suoritettiin syyskuussa 2012 ja se oli avoinna kaksi viikkoa. Myymälässä jaettiin kassalta käsin 400 lomaketta ja vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 288, joista kaksi piti hylätä. Vastausprosentti oli näin ollen 72 %.
Opinnäytetyön teoriaosassa keskitytään toimeksiantajan esittelyyn sekä tarkastelemaan asiakastyytyväisyyttä ja asiakkuuksia. Seuraavaksi tutkimusraportissa käsitellään tutkimuksen suorittamista ja tämän jälkeen kyselyssä saatuja tuloksia käyttäen hyväksi taulukoita sekä diagrammeja. Opinnäytetyön lopussa esitetään joitakin parannusehdotuksia Kaavin S-marketin asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi.
Tutkimusaineisto hankittiin ammattikirjallisuuden, lehtien ja Internetin avulla. Lisätietoa Kaavin S-marketista saatiin myymälän päälliköltä, Marja-Liisa Korolaiselta.
Kyselyn tuloksista kävi ilmi, että asiakkaat olivat yleisesti tyytyväisiä S-marketin toimintaan. Henkilökunnan ammattitaitoon ja ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä.
Parannusta toivottiin muun muassa mainonnassa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä Kaavin S-marketissa. Kaavin S-market on elintarvike-kauppa ja se kuuluu PeeÄssän omistukseen.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta ja tutkimus suoritettiin kyse-lylomakkeen avulla. Kyselylomakkeet jaettiin asiakkaille kassalta. Kaikki eivät halunneet lomaketta, vaan totesivat sanallisesti olevansa tyytyväisiä Kaavin S-markettiin. Kaikkien yhteystietojensa antaneiden kesken arvottiin 50 euron arvoinen lahjakortti Kaavin S-markettiin sekä joitakin tuotepalkintoja. Kysely suoritettiin syyskuussa 2012 ja se oli avoinna kaksi viikkoa. Myymälässä jaettiin kassalta käsin 400 lomaketta ja vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 288, joista kaksi piti hylätä. Vastausprosentti oli näin ollen 72 %.
Opinnäytetyön teoriaosassa keskitytään toimeksiantajan esittelyyn sekä tarkastelemaan asiakastyytyväisyyttä ja asiakkuuksia. Seuraavaksi tutkimusraportissa käsitellään tutkimuksen suorittamista ja tämän jälkeen kyselyssä saatuja tuloksia käyttäen hyväksi taulukoita sekä diagrammeja. Opinnäytetyön lopussa esitetään joitakin parannusehdotuksia Kaavin S-marketin asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi.
Tutkimusaineisto hankittiin ammattikirjallisuuden, lehtien ja Internetin avulla. Lisätietoa Kaavin S-marketista saatiin myymälän päälliköltä, Marja-Liisa Korolaiselta.
Kyselyn tuloksista kävi ilmi, että asiakkaat olivat yleisesti tyytyväisiä S-marketin toimintaan. Henkilökunnan ammattitaitoon ja ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä.
Parannusta toivottiin muun muassa mainonnassa.