Ruokapalvelunlaadun kehittäminen Ravintola Min´Annissa
Heikkinen, Tia (2012)
Heikkinen, Tia
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017661
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017661
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Ravintola Min’Annin asiakkaiden tämänhetkinen mielipide ravintolan ruoasta. Lisäksi haluttiin mielipiteet ravintolasta ja henkilökunnasta.
Tavoitteena oli ruokapalvelulaadun kehittäminen Ravintola Min’Annissa teoriatietoa ja tutkimustuloksia apuna käyttäen. Kysymyksessä on Taipalsaarella sijaitseva ravintola Min’Ann. Ravintola tarjoaa ruoka- ja viihdepalvelua. Teoriaosuus koostuu ruokapalvelusta, asiakaspalvelusta ja asiakastyytyväisyydestä. Aineistona käytettiin kirjallisuutta ja Internet-lähteitä.
Empiirisessä osassa käytettiin kyselytutkimusta, kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusotetta. Kysely rajattiin koskemaan ravintolan ruokalistaa, viihtyisyyttä ja henkilökuntaa. Aineisto kerättiin syys-lokakuussa 2012, ja tulokset analysoitiin lokakuussa 2012. Kaikkiaan hyväksyttyjä vastauksia saatiin 76 kappaletta.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat olivat melko tyytyväisiä ravintolan ruokiin, viihtyisyyteen ja henkilökuntaan. Parannusta toivottiin ruokalistan vaihtoehtoihin.
Tavoitteena oli ruokapalvelulaadun kehittäminen Ravintola Min’Annissa teoriatietoa ja tutkimustuloksia apuna käyttäen. Kysymyksessä on Taipalsaarella sijaitseva ravintola Min’Ann. Ravintola tarjoaa ruoka- ja viihdepalvelua. Teoriaosuus koostuu ruokapalvelusta, asiakaspalvelusta ja asiakastyytyväisyydestä. Aineistona käytettiin kirjallisuutta ja Internet-lähteitä.
Empiirisessä osassa käytettiin kyselytutkimusta, kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusotetta. Kysely rajattiin koskemaan ravintolan ruokalistaa, viihtyisyyttä ja henkilökuntaa. Aineisto kerättiin syys-lokakuussa 2012, ja tulokset analysoitiin lokakuussa 2012. Kaikkiaan hyväksyttyjä vastauksia saatiin 76 kappaletta.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat olivat melko tyytyväisiä ravintolan ruokiin, viihtyisyyteen ja henkilökuntaan. Parannusta toivottiin ruokalistan vaihtoehtoihin.