King Mealin markkinnoinnin kehittäminen
Hyyppä, Kirsi (2009)
Hyyppä, Kirsi
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911195677
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911195677
Tiivistelmä
Tutkin opinnäytetyössäni King Mealin markkinoinnin kehittämistä ja asiakastyytyväisyyttä. Työssäni tein asiakastyytyväisyyskyselyn, jossa kysyttiin asiakkaiden mielipiteitä tuotteista, hinnoista, saatavuudesta sekä markkinointiviestinnästä. Lisäksi tein teemahaastatteluja kolmelle eri ikäluokkaa edustaville miehille sekä naisille, joista tavoitteena oli saada yksilöllisempiä ja syvällisempiä mielipiteitä sekä kehittämisehdotuksia King Mealin suhteen. Opinnäytetyöni teoriaosuus käsittelee markkinointia sekä yrityksen kehittämistä.
Markkinointitoiminnoilla yritys pyrkii lisäämään kiinnostavuuttaan asiakkaiden silmissä ja luomaan positiivista kuvaa toiminnasta. Yrityksen lähtökohtana on tuottaa omistajalleen voittoa, ja markkinointi on yksi avain tässä tavoitteessa. Jotta yritys osaisi palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin, sillä on oltava tietoa palvelun eri osa-alueista ja siitä, kuinka palvelun laatu muodostuu ja kuinka asiakkaat sen kokevat.
Opinnäytetyöni tavoitteena on saada uusia näkökulmia ravintolan markkinoinnin ja toimintojen kehittämiseen.
Markkinointitoiminnoilla yritys pyrkii lisäämään kiinnostavuuttaan asiakkaiden silmissä ja luomaan positiivista kuvaa toiminnasta. Yrityksen lähtökohtana on tuottaa omistajalleen voittoa, ja markkinointi on yksi avain tässä tavoitteessa. Jotta yritys osaisi palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin, sillä on oltava tietoa palvelun eri osa-alueista ja siitä, kuinka palvelun laatu muodostuu ja kuinka asiakkaat sen kokevat.
Opinnäytetyöni tavoitteena on saada uusia näkökulmia ravintolan markkinoinnin ja toimintojen kehittämiseen.