Markkinointisuunnitelma Didriksons Outdoor-ryhmän ulkoiluvaatteille
Kaas, Marikki (2012)
Kaas, Marikki
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012082513255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012082513255
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa lähdettiin liikkeelle kiinnostuksesta ulkoiluvaatteiden markkinointia kohtaan. Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma Didriksons-merkkisille ulkoiluvaatteille. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli lisätä näiden vaatteiden myyntiä Suomessa. Tutkimusongelmaksi hahmottui kysymys ” Millaisilla markkinointitoimenpiteillä Didriksons Outdoor-ryhmän ulkoiluvaatteiden myyntiä saataisiin lisättyä Suomessa?”
Teoriaosa käsitteli tutkimusaiheen ympärillä olevasta kirjallisuudesta ja artikkeleista saatua tietoa. Markkinointisuunnitelma pohjautui tähän teoreettiseen tietoon, mutta sen laatimisessa hyödynnettiin myös ulkoiluvaatteiden maahantuojasta saatuja tietoja sekä kirjoittajan omia kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta kuuden vuoden alalla työskentelyn viitoittamana.
Tutkimuksessa tultiin siihen johtopäätökseen, että markkinointisuunnitelman tavoitteen toteutumiseksi maahantuojan olisi lisättävä brändin tunnettuutta erilaisin markkinointitoimenpitein kuluttajien mielenkiinnon lisäämiseksi. Kuluttajien kysynnän lisääntyessä tuotteita kohtaan jälleenmyyjien olisi ostettava niitä liikkeisiinsä myytäväksi, mikä näin ollen lisäisi tuotteiden myyntiä.
Teoriaosa käsitteli tutkimusaiheen ympärillä olevasta kirjallisuudesta ja artikkeleista saatua tietoa. Markkinointisuunnitelma pohjautui tähän teoreettiseen tietoon, mutta sen laatimisessa hyödynnettiin myös ulkoiluvaatteiden maahantuojasta saatuja tietoja sekä kirjoittajan omia kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta kuuden vuoden alalla työskentelyn viitoittamana.
Tutkimuksessa tultiin siihen johtopäätökseen, että markkinointisuunnitelman tavoitteen toteutumiseksi maahantuojan olisi lisättävä brändin tunnettuutta erilaisin markkinointitoimenpitein kuluttajien mielenkiinnon lisäämiseksi. Kuluttajien kysynnän lisääntyessä tuotteita kohtaan jälleenmyyjien olisi ostettava niitä liikkeisiinsä myytäväksi, mikä näin ollen lisäisi tuotteiden myyntiä.