Markkinointimateriaalin suunnittelu ja toteutus sosiaalialan messuille
Hannula, Sirpa (2012)
Hannula, Sirpa
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097263
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä messutapahtuman järjestämisessä tarvitta-van markkinointimateriaalin tuottamiseen. Työn lähtökohta oli, että aiemmin ei ollut vas-taavaa messutapahtumaa järjestetty sosiaalialan koulutusohjelmassa eikä valmista mark-kinointimateriaalia ollut olemassa.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen. Käytännön osuudessa suunniteltiin ja toteu-tettiin yhden messutapahtuman, Hyvän arjen avaimia -messujen markkinointimateriaali. Työn tilaaja oli Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman sosionomiopiskelijat.
Messutapahtumalle suunniteltiin yhtenäinen visuaalinen ilme. Työn teoreettisena viiteke-hyksenä oli julkaisutekniikan ja visuaalisen viestinnän teoriat.
Opinnäytetyön myötä tapahtumalle valmistui yhtenäinen markkinointimateriaali. Materi-aali kattoi messuesitteen, www-sivut, messulehden, lehti-ilmoitukset, käsiohjelman, mes-supaikan opasteet sekä muuta tapahtumaan liittyvää materiaalia.
Työssäni kävi ilmi, että kannattaa varata riittävästi aikaa työn suunnitteluun ja selvittää mitä tehdään, miksi tehdään ja kenelle tehdään. Työ osoitti myös, miten tärkeää on, että koko markkinointimateriaalin visuaalinen ulkoasu on yhtenäinen.
Opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen. Käytännön osuudessa suunniteltiin ja toteu-tettiin yhden messutapahtuman, Hyvän arjen avaimia -messujen markkinointimateriaali. Työn tilaaja oli Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman sosionomiopiskelijat.
Messutapahtumalle suunniteltiin yhtenäinen visuaalinen ilme. Työn teoreettisena viiteke-hyksenä oli julkaisutekniikan ja visuaalisen viestinnän teoriat.
Opinnäytetyön myötä tapahtumalle valmistui yhtenäinen markkinointimateriaali. Materi-aali kattoi messuesitteen, www-sivut, messulehden, lehti-ilmoitukset, käsiohjelman, mes-supaikan opasteet sekä muuta tapahtumaan liittyvää materiaalia.
Työssäni kävi ilmi, että kannattaa varata riittävästi aikaa työn suunnitteluun ja selvittää mitä tehdään, miksi tehdään ja kenelle tehdään. Työ osoitti myös, miten tärkeää on, että koko markkinointimateriaalin visuaalinen ulkoasu on yhtenäinen.