Paakkola Conveyor Care Servicen palvelujen tuotteistaminen
Korpi, Joonas (2012)
Korpi, Joonas
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205076581
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205076581
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tavoitteena oli tuotteistaa Paakkola Conveyor Care Servicen tarjoamat palvelut. Tuotteistukseen liittyen tavoitteena oli luoda palvelukonseptit, palveluprosessien kuvaukset ja tarvittavat työkalut palvelujen toteuttamista varten. Toinen konkreettinen tavoite oli se, että tuotteistettujen palveluiden pohjalta Paakkola Conveyors pystyy yhdessä mainostoimiston kanssa luomaan palvelukansion.
Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin aluksi palveluihin liittyvää kasvupotentiaalia ja syitä, miksi yrityksien kannattaa panostaa palveluihin. Sen jälkeen opinnäytetyössä käsiteltiin yrityksen palveluliiketoimintaan laajentamista, uuden palvelustrategian kehittämistä ja tuotteistukseen liittyvää teoriaa. Tuotteistuksen liittyvässä teoriassa käsiteltiin tuotteistamisen konkreettisia hyötyjä ja tuotteistusprosessin etenemistä. Teoreettisen osuuden tarkoituksena on antaa lukijalle käsitys siitä, miksi yrityksien kannattaa panostaa palveluihin, mitkä ovat lähtökohdat tuotteistukselle ja mitä tuotteistus on, miksi sitä tehdään ja mitä hyötyä siitä on.
Paakkola Conveyor Care Servicen palvelujen tuotteistaminen on tehty teoriaosuudessa kuvattujen menetelmien mukaisesti. Käytännön osuudessa on luotu Paakkola Conveyor Care Servicelle palvelukonseptit, palvelujen toteuttamista varten tarvittava aineisto ja palveluprosessit. Palvelun konkretisoimiseksi palveluille on luotu nimet eli ne on brändätty. Työssä saatuja tuloksia tullaan käyttämään palvelukansion luomisessa.
Työn lopputuloksena Paakkola Conveyor Care Servicen tarjoamat palvelut ovat entistä paremmin ja konkreettisemmin esillä sen asiakkaille. Palvelujen tuotteistuksen jälkeen asiakkaiden on helpompi ymmärtää palvelujen sisältö ja arvioida palvelujen tuomia arvoja omiin tarpeisiinsa nähden. Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin aikaan myös tuotepaketit, jotka tukevat hyvin Conveyor Care palvelukokonaisuutta.
Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin aluksi palveluihin liittyvää kasvupotentiaalia ja syitä, miksi yrityksien kannattaa panostaa palveluihin. Sen jälkeen opinnäytetyössä käsiteltiin yrityksen palveluliiketoimintaan laajentamista, uuden palvelustrategian kehittämistä ja tuotteistukseen liittyvää teoriaa. Tuotteistuksen liittyvässä teoriassa käsiteltiin tuotteistamisen konkreettisia hyötyjä ja tuotteistusprosessin etenemistä. Teoreettisen osuuden tarkoituksena on antaa lukijalle käsitys siitä, miksi yrityksien kannattaa panostaa palveluihin, mitkä ovat lähtökohdat tuotteistukselle ja mitä tuotteistus on, miksi sitä tehdään ja mitä hyötyä siitä on.
Paakkola Conveyor Care Servicen palvelujen tuotteistaminen on tehty teoriaosuudessa kuvattujen menetelmien mukaisesti. Käytännön osuudessa on luotu Paakkola Conveyor Care Servicelle palvelukonseptit, palvelujen toteuttamista varten tarvittava aineisto ja palveluprosessit. Palvelun konkretisoimiseksi palveluille on luotu nimet eli ne on brändätty. Työssä saatuja tuloksia tullaan käyttämään palvelukansion luomisessa.
Työn lopputuloksena Paakkola Conveyor Care Servicen tarjoamat palvelut ovat entistä paremmin ja konkreettisemmin esillä sen asiakkaille. Palvelujen tuotteistuksen jälkeen asiakkaiden on helpompi ymmärtää palvelujen sisältö ja arvioida palvelujen tuomia arvoja omiin tarpeisiinsa nähden. Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin aikaan myös tuotepaketit, jotka tukevat hyvin Conveyor Care palvelukokonaisuutta.