H&B home Oy:n mainonnan vaikutukset asiakkaiden ostohaluun ja toimintaan
Tanskanen, Marika (2012)
Tanskanen, Marika
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204024003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204024003
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli asiakaskysely H&B home Oy:n kanta-asiakkaille yrityksen mainonnasta. Kyselyllä selvitettiin, miten yrityksen mainonta vaikuttaa asiakkaiden ostohaluun ja toimintaan sekä kysyttiin mahdollisia parannusehdotuksia sille. Kysely toteutettiin Typala-ohjelmalla, jonka osoite lähetettiin asiakkaille sähköpostilla.
Teoria-osiossa on käsitelty laajasti mainontaa, sen vaikutuksia sekä mainonnan eri muotoja. Kohdeyritys esitellään Johdanto-kappaleessa. Kyselyn tulokset on esitelty graafisia kuvioita apuna käyttäen. Lopussa on omaa pohdintaani tuloksista.
Kyselyllä saatiin hyvin selville, minkälaiset mielikuvat yrityksen kanta-asiakkailla on sen mainonnasta ja miten mainonta vaikuttaa heidän toimintaansa. Myös parannusehdotuksia tuli useita, ja yrittäjän on mahdollista saada uusia ideoita mainontaan myös työn teoria-osiosta. Jatkotutkimusmahdollisuutena olisi haastatella liikkeessä ensi kertaa tai satunnaisesti käyviä asiakkaita, joilta voitaisiin saada erilaisia näkökulmia ja ideoita mainontaan.
Teoria-osiossa on käsitelty laajasti mainontaa, sen vaikutuksia sekä mainonnan eri muotoja. Kohdeyritys esitellään Johdanto-kappaleessa. Kyselyn tulokset on esitelty graafisia kuvioita apuna käyttäen. Lopussa on omaa pohdintaani tuloksista.
Kyselyllä saatiin hyvin selville, minkälaiset mielikuvat yrityksen kanta-asiakkailla on sen mainonnasta ja miten mainonta vaikuttaa heidän toimintaansa. Myös parannusehdotuksia tuli useita, ja yrittäjän on mahdollista saada uusia ideoita mainontaan myös työn teoria-osiosta. Jatkotutkimusmahdollisuutena olisi haastatella liikkeessä ensi kertaa tai satunnaisesti käyviä asiakkaita, joilta voitaisiin saada erilaisia näkökulmia ja ideoita mainontaan.