SOCIAL MEDIA MANAGEMENT FOR A BAND : Case: Husky Rescue
Koskinen, Sampo (2010)
Koskinen, Sampo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518316
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518316
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda, tuottaa ja hallinnoida indie rock -yhtye Husky Rescuen sosiaalisen median näkyvyyttä. Husky Rescue on kansainvälisesti menestynyt suomalainen yhtye. Opinnäytetyö pyrkii käsittelemään myös sitä, olisiko taloudellisesti kannattavaa perustaa yritys, joka tarjoaa sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin palveluita suomalaisille artisteille.
Internetin kehittyminen staattisten sivustojen verkosta dynaamiseksi viestintäalustaksi on luonut uuden tyyppisen median sosiaalisen median. Sosiaalisen median nousu on laajentanut tapoja, joilla artistia voidaan markkinoida ja promotoida verkossa. Sosiaalisen median keskeisiä osia olevat sosiaaliset verkkopalvelut ovat yksi Internetin merkittävimpiä kasvualueita ja ovat näin ollen tutkimuksen ja tarkastelun kohteena.
Opinnäytetyö kuvaa projektin aikana sosiaalisissa verkkopalveluissa toteutettuja toimenpiteitä ja tarjoaa myös teoreettisen taustan artistin sosiaalisen median näkyvyyden hallinnoinnille. Toiminnan pääalueina olivat sosiaaliset verkkopalvelut Facebook, Myspace ja Twitter.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus yhden artistin sosiaalisen median hallinnoinnista kuvaten sosiaalisen median toimintakenttää ja paljastaen sosiaalisen median hallinnointiin tarvittavat taidot. Opinnäytetyö tarjoaa myös katsauksen sosiaalisen median hallinnoimisen käytännön työhön valaisten tämänkaltaisen projektin haasteita ja ongelmakohtia.
Internetin kehittyminen staattisten sivustojen verkosta dynaamiseksi viestintäalustaksi on luonut uuden tyyppisen median sosiaalisen median. Sosiaalisen median nousu on laajentanut tapoja, joilla artistia voidaan markkinoida ja promotoida verkossa. Sosiaalisen median keskeisiä osia olevat sosiaaliset verkkopalvelut ovat yksi Internetin merkittävimpiä kasvualueita ja ovat näin ollen tutkimuksen ja tarkastelun kohteena.
Opinnäytetyö kuvaa projektin aikana sosiaalisissa verkkopalveluissa toteutettuja toimenpiteitä ja tarjoaa myös teoreettisen taustan artistin sosiaalisen median näkyvyyden hallinnoinnille. Toiminnan pääalueina olivat sosiaaliset verkkopalvelut Facebook, Myspace ja Twitter.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus yhden artistin sosiaalisen median hallinnoinnista kuvaten sosiaalisen median toimintakenttää ja paljastaen sosiaalisen median hallinnointiin tarvittavat taidot. Opinnäytetyö tarjoaa myös katsauksen sosiaalisen median hallinnoimisen käytännön työhön valaisten tämänkaltaisen projektin haasteita ja ongelmakohtia.