Yrityksen markkinoinnin kehittäminen sosiaalisen median sovellusten ja internet-markkinoinnin avulla case Analystica oy
Haapanen, Karri (2011)
Haapanen, Karri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056281
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käsitellä sosiaalisen median käyttöä Analystica Oy:n näkökulmasta. Aiheen tutkiminen ulottuu aina ulkoisesti näkyvistä sovel-luksista kotisivujen piilotettuun lähdekoodiin saakka. Tutkimuksen tekemiseen on käytetty alan kirjallisuutta ja verkosta löytyvää materiaalia. Työn tavoitteena on luoda selkeä kuva yrityksen mahdollisuuksista toimia sosiaalisessa mediassa ja hahmottaa, millaisia sovelluksia business-to-business -tyyppisessä markkinoinnissa on parhainta käyttää kohdeyrityksen osalta.
Sosiaalinen media on tänä päivänä paljon esillä. Yritykset tiedostavat sen mahdolli-suudet ja uhat, mutta ovat epävarmoja oikeista toimintamalleista. Riskienhallinta on tärkeä osa yritysten toimintaa, joten tällä opinnäytetyöllä pyritään helpottamaan yrityksien päätöksentekoa.
Sosiaaliseen mediaan mukaan meneminen oli Analystica Oy:lle selkeää. Suurimpina kynnyskysymyksinä olivat millaisiin sovelluksiin liitytään ja millaista tietoa sinne kannattaa yrityksestä laittaa. Hakukonemarkkinointia yritys on käyttänyt menestyksekkäästi jo jonkin aikaa, ja siinä uskotaan piilevän paljon enemmänkin potentiaalia. Sen tehostaminen yhdessä onnistuneen hakukoneoptimoinnin kanssa nostaisi Googlen entistä tärkeämmäksi markkinointikanavaksi.
Sosiaalinen media on tänä päivänä paljon esillä. Yritykset tiedostavat sen mahdolli-suudet ja uhat, mutta ovat epävarmoja oikeista toimintamalleista. Riskienhallinta on tärkeä osa yritysten toimintaa, joten tällä opinnäytetyöllä pyritään helpottamaan yrityksien päätöksentekoa.
Sosiaaliseen mediaan mukaan meneminen oli Analystica Oy:lle selkeää. Suurimpina kynnyskysymyksinä olivat millaisiin sovelluksiin liitytään ja millaista tietoa sinne kannattaa yrityksestä laittaa. Hakukonemarkkinointia yritys on käyttänyt menestyksekkäästi jo jonkin aikaa, ja siinä uskotaan piilevän paljon enemmänkin potentiaalia. Sen tehostaminen yhdessä onnistuneen hakukoneoptimoinnin kanssa nostaisi Googlen entistä tärkeämmäksi markkinointikanavaksi.