Usko, Toivo, Rakkaus ja Rock´n Roll - Alhonkaturock : Tapahtuman organisointi
Martimo, Katja; Orjasniemi, Sonja (2010)
Martimo, Katja
Orjasniemi, Sonja
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120316983
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120316983
Tiivistelmä
Martimo, Katja & Orjasniemi, Sonja. 2010. Usko, Toivo, Rakkaus ja Rock´n Roll - Alhonkaturock, Tapahtuman organisointi. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 44. Liitteet 2.
Opinnäytetyömme tavoitteena on tehdä toimeksiantajallemme Alhonkaturock ry:lle tapahtuman järjestämisestä vuosikello, jonka avulla yhdistyksen on helpompi suunnitella ja toteuttaa Alhonkaturock-tapahtuma. Teemme Alhonkaturockin kävijöille kyselyn, jossa selvitämme kävijöiden mielipiteitä tapahtumasta. Kyselyn tulosten perusteella teemme parannusehdotuksia tapahtuman järjestäjälle.
Työn teoriaosassa käsittelemme tapahtuman järjestämistä, tapahtuman markkinointia - painottaen musiikkitapahtuman markkinointia. Lisäksi käymme läpi nonprofit-organisaatioiden markkinointia ja tapahtuman rahoitusta. Teoriaosan aineisto on koottu painetusta kirjallisuudesta, haastatteluista ja Internet-lähteistä. Empiirisessä osassa kerrotaan haastatteluista saatujen tietojen ja omien havaintojen avulla Alhonkaturock-tapahtuman järjestämisestä. Tämän lisäksi käymme läpi ja analysoimme kyselyn tulokset ja teemme kehitys ehdotuksia.
Lopuksi opinnäytetyötä apuna käyttäen teemme vuosikellon, jonka tarkoituksena on selkeyttää Alhonkaturockin organisointia. Kyselyn tulosten perusteella tapahtumankävijät ovat olleet hyvin tyytyväisiä tapahtumaan. Vastaajat kiittelivät erityisesti tapahtuman tunnelmaa ja esiintyjiä. Lisäksi vastaajat toivoivat, että Alhonkaturock pysyy ilmaistapahtumana ja, että tapahtuma-alueella olisi enemmän erilaisia myyntikojuja.
Asiasanat: tapahtuma, markkinointi, musiikki-tapahtuma, tiedottaminen, budjetointi
Opinnäytetyömme tavoitteena on tehdä toimeksiantajallemme Alhonkaturock ry:lle tapahtuman järjestämisestä vuosikello, jonka avulla yhdistyksen on helpompi suunnitella ja toteuttaa Alhonkaturock-tapahtuma. Teemme Alhonkaturockin kävijöille kyselyn, jossa selvitämme kävijöiden mielipiteitä tapahtumasta. Kyselyn tulosten perusteella teemme parannusehdotuksia tapahtuman järjestäjälle.
Työn teoriaosassa käsittelemme tapahtuman järjestämistä, tapahtuman markkinointia - painottaen musiikkitapahtuman markkinointia. Lisäksi käymme läpi nonprofit-organisaatioiden markkinointia ja tapahtuman rahoitusta. Teoriaosan aineisto on koottu painetusta kirjallisuudesta, haastatteluista ja Internet-lähteistä. Empiirisessä osassa kerrotaan haastatteluista saatujen tietojen ja omien havaintojen avulla Alhonkaturock-tapahtuman järjestämisestä. Tämän lisäksi käymme läpi ja analysoimme kyselyn tulokset ja teemme kehitys ehdotuksia.
Lopuksi opinnäytetyötä apuna käyttäen teemme vuosikellon, jonka tarkoituksena on selkeyttää Alhonkaturockin organisointia. Kyselyn tulosten perusteella tapahtumankävijät ovat olleet hyvin tyytyväisiä tapahtumaan. Vastaajat kiittelivät erityisesti tapahtuman tunnelmaa ja esiintyjiä. Lisäksi vastaajat toivoivat, että Alhonkaturock pysyy ilmaistapahtumana ja, että tapahtuma-alueella olisi enemmän erilaisia myyntikojuja.
Asiasanat: tapahtuma, markkinointi, musiikki-tapahtuma, tiedottaminen, budjetointi