Uusimmat viitteet

  • Tulevaisuus on digitaalinen : Näkökulmia digitaaliseen kuiluun ja Z-sukupolveen 

    Castrén, Melissa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mikä digitaalinen kuilu on ja miten se ilmenee. Kaikkein yksinkertaisimmillaan määriteltynä digitaalinen kuilu tai digitaalinen kahtiajako (engl. digital divide) tarkoittaa ...
  • Vaikuttavan kuvan suunnitteleminen julkiseen tilaan : Tapaus Mothership of Work 

    Malmi, Rosa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyön aihe on vaikuttavan ja katsojaa osallistavan taideteoksen suunnitteleminen julkiselle paikalle. Käsiteltävä tapaus on Mothership of Work -yrityksen toimistolle toimeksiantona tehtävä seinämaalaus. Seinämaalauksen ...
  • 2D-deformaatio-animaatio peligrafiikassa 

    Falck, Tia (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyössä tavoitteena oli esitellä deformaatio-animaation hyötyjä peligrafiikassa. Esimerkillisenä pelinä käytettiin pääasiassa Vanillawaren Dragon’s Crownian, koska siinä yhdistyvät perinteinen sprite sheet ...
  • Suunnitteluprosessit verkkopalveluiden kehitysvaiheissa 

    Korpimaa, Petteri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyö käsittelee verkkosivujen suunnittelua kehittäjän näkökulmasta ja esittelee erilaisia suunnittelukäytäntöjä, joita mahdollisesti kannattaisi käyttää kehitystyön ohessa. Näistä käytännöistä käydään läpi osioita, ...
  • Suunnitteluprosessin määrittäminen ohjelmistoalan yritykselle 

    Nikka, Henri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on määrittää suunnitteluprosessi ohjelmistoalan yritykselle. Työn toimeksiantaja on ohjelmistoalan yritys Kisko Labs Oy, joka tuottaa verkkopalveluita ja mobiilisovelluksia eri toimialoille. ...
  • Hahmosuunnittelu pelimaailmaan : Persoonallisuus, värimaailma ja animaatio 

    Toro Caceres, Erica (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tässä opinnäytetyössä selvitetään hahmosuunnittelua, pelimaailman perusasioiden taustaa ja projektien menetelmiä. Työn tavoitteena oli tutkia ja helpottaa hahmon suunnitteluprosessia videopeleihin. Opinnäytetyössä keskitytään ...
  • Pelianimaatio ja animaation 12 periaatetta 

    Vanhatalo, Antti (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tässä opinnäytetyössä tutkittiin elokuva-animaation ja pelianimaation tekemisen erityisiä piirteitä. Niillä on paljon yhtäläisyyksiä, mutta myös ratkaisevia eroja. Elokuva-animaatio on lähes aina tarinallista, kun taas ...
  • Pelihahmo Unity-moottorille 

    Brummer, Henrik (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyön tarkoituksena oli käydä läpi reaaliaikaisen pelihahmon valmistus sekä tuonti Unity-moottoriin. Kävin aluksi läpi Unity-moottorin keskeisimpiä ominaisuuksia sekä käyttöliittymän. Tutkin myös työssäni pelihahmoihin ...
  • Sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuus markkinointiviestinnässä : E-kirjan suunnitteluprosessi 

    Kääriäinen, Noora (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Monimuotoisessa opinnäytetyössä perehdytään siihen, miten sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuutta voitaisiin huomioida paremmin markkinointiviestinnässä. Työssä hyödynnetään lähdekirjallisuutta ja kirjoittajan ...
  • VR-sisällön suunnittelu ja toteutus 3D-artistin näkökulmasta 

    Tolvanen, Titta (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön aiheena on VR-sisällön tuottaminen ja se käsittelee virtuaalitodellisuutta, siihen liittyviä hyödyllisiä käsitteitä ja sen suunnitteluun suositeltuja työtapoja 3D-artistin näkökulmasta. Opinnäytetyö ...
  • Peliobjektin teksturointi PBR-materiaaleilla käyttäen Substance Designer -ohjelmaa 

    Haapanen, Sini (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämä opinnäytetyö käsittelee peliympäristöön soveltuvan 3D-mallin teksturointia PBR- eli Physically Based Rendering -materiaaleilla käyttäen Substance Designer -nimistä ohjelmaa. PBR:n käyttö on muodostunut standardiksi ...
  • Implementation of physiology in texturing skin : Recreating skin for photorealistic rendering purposes 

    Valli, Rudolf (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    This thesis studies how to approach texturing through physiological aspects when the goal is set to be photorealistic rendered skin material. It examines how the physiological aspects are simulated in the computer-generated ...
  • Kirjallisuuskatsaus: julkaisuja tietokonepelien saavutettavuudesta 

    Vatsia, Tiina (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda yleiskatsaus tietokonepelien saavutettavuudesta tehtyihin julkaisuihin. Vaikka tietokonepelit ovat suosittu viihteen muoto, monille peliharrastukseen osallistuminen on kuitenkin ...
  • Luovan palvelukonseptin kehitys graafisen suunnittelun toimistolle 

    Suuronen, Marja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli tutustua muotoiluajatteluun ja palvelumuotoiluun ajankohtaisena tieteenalana ja suunnittelun työkaluna sekä soveltaa oppeja graafisen suunnittelun toimiston palvelukonseptin kehityksessä. ...
  • Characteristic movement : Hahmon persoonallisuuden esittäminen 2D-animaation avulla 

    Lukka, Tuuli (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyössä on käyty läpi keinoja ilmaista hahmon persoonallisuutta liikkeen avulla animaatiossa. Työssä käsiteltiin muun muassa näyttelytekniikoita ja kehonkieltä. Tavoitteena oli näiden tekniikoiden avulla ilmaista ...

Näytä lisää