• 2D MOBIILIPELIN KEHITTÄMINEN, CASE: HOPPING PENGUIN 

      Lahtinen, Olli; Alhonen, Joonas (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössä kuvataan Hopping Penguin -mobiilipeliprojekti hyvin käytännönläheisesti. Työssä paneudu-taan ensin pelinkehityksen teoriaan ja työkaluihin, jonka jälkeen tarkastellaan tarkemmin Hopping Penguin projektia ...
    • 2D-PELIMOOTTORI TAUSTALATAUSOMINAISUUKSILLA 

      Hyyryläinen, Ilkka (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Kaupallisten ja ilmaisten pelimoottoreiden määrä ja laatu on kasvanut pelialan mukana, mikä on tehnyt oman pelimoottorin tekemisestä lähes tarpeetonta. Omalla pelimoottorilla voi kuitenkin saada aikaiseksi tukevamman pohjan ...
    • 3D Game Environment in Unreal Engine 4 

      Vesterinen, Miro (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis deals with the technical knowledge required from a 3D-artist to produce high-quality content using Unreal Engine 4 and was made only to support the writer’s own learning and know-how of the subject. Unreal ...
    • 3D-alan sanasto : 3D-grafiikan termit suomeksi 

      Joensuu, Janne (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      3D-ala on Suomessa englanninkielinen. Tämä hankaloittaa 3D-alan opetustyötä ja oppimateriaalien kirjoittamista. Opinnäytetyön tavoite on 3D-alan suomenkielisen sanaston kerääminen, kokoaminen ja esittäminen sekä uusien ...
    • 3D-hahmojen toteutus mobiilipeliin 

      Kemppainen, Matti (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Mobiilipelien suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina älypuhelinten kehittymisen myötä. Tässä opinnäytetyössä selvitetään kolmiulotteisen pelihahmon toteutusprosessi mobiilipeliin. Lisäksi pohditaan maksullisten ...
    • 3D-kentän toteutus Critical Ops -peliin 

      Somero, Aleksi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Critical Force Oy, joka on kajaanilainen pelinkehittäjä. Yrityksen Critical Ops -peli on ilmainen ensimmäisen persoonan ammuskelupeli, ja se on pelattavissa selaimessa ja mobiilialustoilla. ...
    • 3D-mobiilipelimoottorin kehittäminen 

      Oinasmaa, Eetu (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli 3D-mobiilipelimoottorin suunnittelu ja toteutus. Työssä esitellään pelimoottorit yleisesti ja niiden historiaa. Lisäksi työssä kuvataan mobiilialustojen ominaispiirteet ja mobiilipelimoottorin ...
    • 3D-peliympäristön toteuttaminen 

      Pitkäkangas, Janne (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tutkimiskohteena on kolmiulotteisen peliympäristön luomisprosessi suunnitteluvaiheesta valmiiksi, optimoiduksi maisemakokonaisuudeksi. Työssä selvitetään lyhyesti peliympäristön merkitystä pelaajan uppoutumisessa ...
    • 3D-Robottihahmon Suunnittelu ja Animointi 

      Komulainen, Lauri (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tavoite oli oppia ymmärtämään pelihahmosuunnittelun periaatteita ja keinoja. Toisena tavoitteena oli opetella käyttämään Character Animation Toolkit eli CAT-työkaluja. Opinnäytteellä ei ollut erillistä ...
    • 3D-videopelin kenttägrafiikan suunnittelu ja toteutus 

      Eronen, Lasse (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön tutkimuskohteena on videopelikentän visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessi ideointivaiheesta aina valmiiseen tuotokseen asti. Työn tavoitteena oli selvittää perusteellisesti eri työvaiheet ja muodostaa ...
    • ACTIVE DIRECTORYN KÄYTTÖÖNOTTO - CASE MONDO MINERALS B.V. BRANCH FINLAND 

      Jansson, Henna (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Active Directory -verkkopalvelu. Työn toimek-siantajana on Mondo Minerals B.V. Branch Finland. Yritys on Sotkamossa Korholanmäellä, sekä kahdella muulla ...
    • AD-migraatio ja DC:n virtualisointi 

      Heikkilä, Olli (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämä opinnäytetyö kertoo Kajaanin ammattikorkeakoulun käyttöjärjestelmälaboratorion fyysisen Domain Controller-palvelimen roolien ja palveluiden migraatiosta uudelle palvelimelle, joka toteutetaan Kajaanin ammattikorkeakoulun ...
    • Addiktiivisuus ja toistokäyttäytyminen videopeleissä 

      Peltola, Unna (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämä opinnäytetyö tutkii erilaisia psykologisia perusteita pelaamiseen ja pelaamisen aiheuttamaan riippuvuuteen. Aiheesta on useita tutkimuksia, mutta niissä on ristiriitaisuuksia ja yksikään niistä ei ole kaikenkattava. Työ ...
    • Analytiikan ja pelaaja-jaottelun hyödyntämi-nen kilpailullisen ilmaispelin toimintamallin arvioimisessa 

      Lehtonen, Miikka; Lehtonen, Miikka (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Critical Force Entertainment (SimuGames Consulting Oy), joka on kajaanilainen mobiili- sekä selainpelien kehittäjä. Yritys on julkaissut uuden pelinsä koejulkaisuna selaimelle sekä ...
    • Analytiikan ja pelaaja-jaottelun hyödyntäminen kilpailullisen ilmaispelin toimintamallin arvioimisessa 

      Lehtonen, Miikka (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Critical Force Entertainment (SimuGames Consulting Oy), joka on kajaanilainen mobiili- sekä selainpelien kehittäjä. Yritys on julkaissut uuden pelinsä koejulkaisuna selaimelle sekä ...
    • Animation of a High-Definition 2d Fighting Game Character 

      Rantala, Tuula (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      This thesis aims to identify the principles of good in-game character animation and examines different approaches to creating 2d animation. Traditional animation principles, such as timing and spacing, apply to in-game ...
    • Asiakas- ja huoltotietokanta 

      Juntunen, Jari; Kotakorva, Marko (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön tavoite oli suunnitella ja toteuttaa asiakas- ja huoltotietokanta sekä sen käyttöliittymä. Työn toimeksiantaja oli Kainuun Puhelinosuuskunta (KPO) ja tietokanta tuli esiasennus- ja huolto-osaston käyttöön. ...
    • ASP.NET-TEKNIIKAN HYÖDYNTÄMINEN DYNAAMISTEN INTERNETSIVUJEN TOTEUTTAMISESSA 

      Tuononen, Esa (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2007)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda dynaaminen Internet-sivusto yleishyödyllisen yhdistyksen toiminnan työkaluksi. Tavoitteena oli saada yhdistyksen käyttöön nykyistä paremmat työkalut tiedon keräämiseen, säilyttämiseen ...
    • Autot osana tietojärjestelmiä 

      Moilanen, Jyrki (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan nykyaikaisten henkilöautojen tietojärjestelmiä ja tiedonsiirtoa tietojenkäsittelyn näkökulmasta. Työn tavoitteena oli selvittää, minkälaisia erilaisia tietoteknisiä järjestelmiä uusista ...
    • Avoimen lähdekoodin hakemistopalvelut 

      Pellikka, Joni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on tutustua pintapuolisesti avoimen lähdekoodin hakemistopalveluihin järjestelmän ylläpitäjän näkökulmasta. Mukaan on otettu kolme ehkä suosituinta avoimen lähdekoodin hakemistopalvelukokoonpanoa; ...