- Selaus nimekkeen mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu

    • Dance Workshop for Kajaani Gymnastics Club 

      Mikhno, Arina (2023)
      The main goal of this practice-based thesis was to create a dance workshop for the aerobic and artistic gymnasts of Kajaani Gymnastics club. According to the club, the athletes’ artistry scores in the dance part of their ...
    • Dark Tourism and Destination Marketing 

      Jahnke, Daniela (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      This thesis is about the dark tourism and destination marketing. The aim of the thesis is to display how these two terms can be combined. The term dark tourism is a relatively new research area; therefore the thesis will ...
    • Dark Tourism in Ukraine. Case: Chernobyl. 

      Vu, Min Dyk (2021)
      While the term "dark tourism" is getting more popular with every year, it still remains an underdeveloped part of the tourism industry that lacks investments in order to reveal its hidden potential. Therefore, a thorough ...
    • Data warehousen rakentaminen raportoinnin tarpeisiin: case Barona Logistiikkaratkaisut Oy 

      Korhonen, Sofia (2019)
      Tässä opinnäytetyössä käydään läpi data warehousen rakentamisprojektia Barona Logistiikkaratkaisut Oy:lle. Data warehouse rakennetaan erityisesti palvelemaan operatiivisen raportoinnin tarpeita. Logistiikkaratkaisut teki ...
    • DATALA OY:N SOVELLUKSEN KÄYTTÄMINEN MOBIILILAITTEELLA 

      Ohtonen, Heikki (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2008)
      Tämän opinäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia mobiilipäätelaitteita ja niissä käytettäviä käyttöjärjestelmiä sekä erilaisia sovellusmalleja. Sovellusten luontiin liittyen työssä tutustuttiin myös erilaisiin ...
    • Datan visualisointi HTML5-sovelluksessa 

      Lahti, Asko (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tekijä: Lahti Asko Työn nimi: Datan visualisointi HTML5-sovelluksessa Tutkintonimike: Insinööri (AMK) Tietotekniikka Asiasanat: Datan visualisointi, HTML5, JavaScript, Web-ohjelmointi Opinnäytetyön aiheena oli korjata ...
    • Dataorientoitunut suunnittelu ja funktionaalinen ohjelmointi Unityssä 

      Laine, Janne; Ylisiurua, Juho (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
      Unity-kehitysympäristö on noussut viime aikoina yhdeksi suositummista kehitysvälineistä pelialalla. Pelimoottorin vanhuus ja huonot arkkitehtuuriset ratkaisut ovat kuitenkin aiheuttaneet tilanteen, että Unity ei perustasoltaan ...
    • Datapalvelimen luominen mesh-verkkoon 

      Piipponen, Samuli (2022)
      Opinnäytetyö tehtiin KajaProlle käytettäväksi muihin projekteihin. Tarkoituksena oli tutkia, mitä haasteita ja mahdollisuuksia mesh-verkon rakentamisesta voisi yritykselle olla. Opinnäytetyössä tutkittiin ensin hajautettujen ...
    • Datapohjaisuus videopeleissä 

      Leinonen, Riku (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämä opinnäytetyö keskittyy ohjelmiston lähdekoodin ulkopuolisen datan reaaliaikaiseen käyttöön ja ajonaikaiseen lataamiseen ja lukemiseen videopeliohjelmistoissa. Työssä kerrotaan mitä datapohjainen pelinkehitys ...
    • DCIM-järjestelmän testaaminen CSC:lle 

      Pakarinen, Teemu (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Erilaisten pilvipalveluiden valtava kasvu ja yleistyminen on aiheuttanut konesalien määrän kasvua. Laitemäärien kasvaminen voi aiheuttaa ongelmia laitteiden dokumentoinnin suhteen. Helpoin tapa dokumentoida konesalin ...
    • DCIM-järjestelmät 

      Tampio, Antti-Jussi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
      Datan määrä maailmassa kasvaa hurjaa vauhtia, joten myös tarve laitteistolle, joka prosessoi ja säilyttää dataa kasvaa. Tästä johtuen konesalit ovat avainasemassa nopean teknologisoitumisen peruspilarina. Konesalien kasvusta ...
    • Defining Environment Art Style in a Procedural Game World 

      Helin, Tommi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      This thesis is about defining visual style for a procedurally generated game world and different methods in achieving a well-planned, unified art style. The thesis deals with the possibilities and issues in computer ...
    • Defining viable new markets for a large iGaming company 

      Kunnas, Mira (2023)
      Opinnäyteyössä tutkittiin kuinka suuri iGaming-alan yritys kartoittaa uusia potentiaalisia markkinoita varmistakseen ydinstrategiansa toteutumisen jatkuvasti kasvavalla, sekä muuttuvalla toimialalla. Opinnäytetyön tavoitteena ...
    • Defining well-being at workplace and how it has evolved in the past five years: Case-study: Sports retail companies 

      Wofford, Marija (2023)
      The aim of the thesis is to define well-being in the workplace and how it has evolved in the past five (5) years from sports retail companies’ perspective. The expectation is that with the help of this thesis, the gap of ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Delta Lake tietovarastona 

      Sourander, Jani (2021)
      Tässä opinnäytetyössä keskitytään tietovaraston ja tietoaltaan yhdistelmän eli data lakehouse -arkkitehtuuriin ja sen käyttöönottoon. Opinnäytetyön taustalla on Polar Electro Oy:n tietovarastouudistus, jota minä olen ollut ...
    • DEMENTOITUNEEN HYVÄ HOITO – hoitajan näkökulma 

      Heikkinen, Eija; Rusanen, Raija; Väyrynen, Tuula (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2005)
      Dementia on oireyhtymä etenevästä aivosairaudesta, joka vaikeuttaa sairastuneen arjesta selviytymistä siten, että sairauden edetessä laitoshoito tulee tarpeelliseksi ja hoitolaitoksesta muodostuu dementoituneen koti. Hoitoa ...
    • Design Thinking for Digital Transformation 

      Kurakayev, Adlan (2020)
      This thesis describes and evaluates design thinking approach as a tool for accelerating digital transformation process. In the literature review section first digital transformation phenomenon – its definition and fields ...
    • Designing a 2D fighting game 

      Ketonen, Miikka (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      In this thesis I will talk about 2D fighting games, their design philosophy and about elements that are commonly found in them. My goal is to design a 2D fighting game that would bring something new to the genre and would ...
    • Designing a card game 

      Kuosa, Samuli (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
      In this thesis I will talk about card games, game design and game development, my main goal is to design and develop my own card game. In the beginning of the thesis I will introduce the collectible card game genre. After ...
    • Designing A Data Solution For A Game Company : Case InfluxDB and Grafana 

      Salenius, Mikko (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
      The objective of this Bachelor’s thesis was to research, how data analytics can be used for bene-fit in a game company and what should be taken in account when choosing necessary software’s to guarantee their compatibility ...