- Selaus nimekkeen mukaan Centria-ammattikorkeakoulu

Viitteet 2584-2603 / 6330

    • L5-tilannejohtamisen kehittäminen ensihoitopalvelussa simulaatiokoulutuksen avulla 

      Kiiskilä, Satu (2020)
      Opinnäytetyö oli työelämälähtöinen kehittämisprosessi, jonka tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä perus- ja hoitotason ensihoitajilla on tilannejohtamistoiminnasta. Tarkoituksena oli saatujen tutkimustulosten ...
    • LA-KATTOHUOLTO OY:N ASIAKASHANKINNAN KEINOJEN ANALYSOINTIA 

      Kinnunen, Aleksi (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja on LA-Kattohuolto Oy. Yritys on valtakunnallisesti toimiva tiili-, mineriitti- ja huopakattojen huoltoihin erikoistunut yritys. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia seitsemän eri asiakashan ...
    • Laadukas asiakaspalvelu kilpailuetuna : Pienkoneosasto J. Kärkkäinen Oy 

      Eskola, Heli (Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat asiakaspalvelutilanteen laadukkuuteen ja luoda J. Kärkkäinen Oy:n pienkoneosastolle toimintaohje laadukkaan asiakaspalvelutilanteen luomiseen. Aihe rajattiin ...
    • Laadukas mentorointiprosessi 

      Idman, Kirsi (2022)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää mentoroinnin työkirja, joka tukisi tulevaisuudessa alkavia mentorointisuhteita. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Nordea Bank Oyj. Aihe työlle nousi työelämän todellisesta tarpeesta ...
    • LAADUKKUUTTA ASIAKASKOHTAAMISIIN : Case: Ajanvarausasiakkaiden palveluprosessi Pyhälaakson Osuuspankissa 

      Karppinen, Nina (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Pyhälaakson Osuuspankki. Tavoitteena oli tutkia millaisia käsityksiä ajanvaranneilla asiakkailla oli asiakaskohtaamisesta konttorissa. Asiakkaan tyytyväisyyden tutkiminen on elintärkeää ...
    • Laadun- ja potilasturvallisuuden hallinnan suunnitelma ensihoitopalveluun 

      Siltanen, Markku (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda laadun- ja potilasturvallisuuden hallinnan suunnitelma Jokilaaksojen pelastuslaitoksen ensihoitopalveluun. Laadun- ja potilasturvallisuuden hallinnan suunnitelman tavoitteena on arvioida ...
    • Laadunhallinnan kehittäminen seurakunnassa : Case Vasa svenska församling 

      Pitkämäki Ihatsu, Piritta (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Vaasan ruotsalaiseen seurakuntaan tasapainotettu tuloskortti ja siihen liittyvä laadunhallinnan vertailuanalyysilomake eri työalojen henkilöstön käyttöön. Opinnäytetyön tarkoitus oli 1. ...
    • Laadunhallinta pk-yrityksissä : ISO 9001:2008 

      Lester, Päivi (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää hyötyvätkö pienet ja keskisuuret yritykset laatustandardi ISO 9001:2008:n avulla kehitetystä laadunhallintajärjestelmästä ja millä lailla. Tutkimuskysymyksenä oli miten yritykset ...
    • Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen : Case Lestijokiseudun Sähkö Oy 

      Jokela, Sanna (2014)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä päivityssuunnitelma Lestijokiseudun Sähkö Oy:n laadunhallintajärjestelmälle. Yritys toimii Keski-Pohjanmaan alueella ja tarjoaa sähkösuunnittelu ja -urakointipalveluja yrityksille ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Laadunhallintajärjestelmän luominen Rototec Oylle 

      Puolitaival, Hannu (2012)
      Tässä opinnäytetyössä oli tavoitteena luoda SFS-EN ISO 9001 :2008 -standardiin pohjautuva laadunhallintajärjestelmä Suomen johtavalle energiaporausten kokonaistoimituksia tekevälle yritykselle. Rototec Oy on perustettu ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Laadunhallintajärjestelmän uudistaminen : ISO 9001:2015 - standardi 

      Vähäkangas, Sarlotta (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyössä on käsitelty palveluita tuottavan yrityksen laadunhallintajärjestelmän uudistusprojektia. Yrityksen vanha ISO 9001:2008 – standardin mukainen laatukäsikirja päivitettiin ISO 9001:2015 – standardin vaatimusten ...
    • LAADUNJOHTAMISJÄRJESTELMÄ PIENYRITYKSELLE SFS EN ISO 9001 STANDARDIN MUKAAN : Laatukäsikirja LVI-SUUNNITTELU POHJOLA OY:lle 

      Ponkala, Oili (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja LVI-Suunnittelu Pohjola Oy suunnittelee ja toimittaa LVI-suunnitelmia valtiolle, yrityksille ja kotitalouksille Suomessa ja naapurimaihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa yritykselle ...
    • Laaduntuottokyvyn parantaminen : Kohti laadukasta lean-tuotantoa 

      Mäkinen, Anna (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli ylivieskalainen yritys Camtronic Oy. Tavoitteena oli luoda kehitysideoita laaduntuottokyvyn parantamiseen tuotannossa. Työn teoriaosioissa tarkasteltiin lean-toimintastrategiaa ja sen ...
    • LAADUNVALVONNAN KEHITTÄMINEN PIENPANIMOLLA 

      Vatanen, Satu (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Iso-Kallan panimo. Yrityksenä Iso-Kallan panimo on melko uusi, jonka takia heillä ei ole vielä vakiintuneita laadunvalvonta menetelmiä. Aikaisemmin he ovat lähettäneet näytteitään ...
    • Laadunvalvonnan työkalut : Oy Kokkolan Latera Ab:n laadunvalvontatyökalujen kehittäminen 

      Renlund, Marc (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön keskeisimpänä tavoitteena oli luoda kohdeorganisaatiossa käytettävän laatujärjestelmän rinnalle toimiva ja käytäntöä tukevat laadun mittarit. Työ toteutettiin tiiviissä yhteistyössä kohdeyrityksen johtoryhmän ...
    • LAAJAKAISTASELVITYS Keski-Pohjanmaan laajakaistan kattavuus alueellisesti ja väestöllisesti 

      Forsell, Marko; Jansson, Johanna; Kaakinen, Heikki; Kenakkala, Hanna; Känsäkoski, Janne; Lähdemäki, Aili-Maria; Saviranta, Petri; Toivanen, Leena
      Centria. Raportteja ja selvityksiä : 63 (Centria-ammattikorkeakoulu, 2023)
      Selvityksen taustalla on valtioneuvoston asetus 1184/2021 laajakaistayhteyden vähimmäisnopeudesta, joka tulee voimaan 3.2.2022. Tämän mukaan ” Nopean laajakaistayhteyden vähimmäisnopeus on saapuvassa liikenteessä 300 ...
    • LAAJAN MAADOITUSJÄRJESTELMÄN TODENTAMINEN JA DOKUMENTOINTI KENET OY:N JAKELUVERKOSSA 

      Tolonen, Heli (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Tämä insinöörityö tehtiin KENET Oy:n tarpeisiin. Aiheena työssä oli laajan maadoitusjärjestelmän todentaminen ja dokumentointi KENET Oy:n verkossa. Työn tarkoituksena oli selventää laajan maadoitusjärjestelmän asettamia ...
    • Laatikonmuodostajan markkinat Suomessa 

      Oja, Laura (2010)
      Tämän tutkimuksen tilaajana oli VEK- Automaatio Kalajoelta. VEK- Automaation palveluihin kuuluu konelinjan/koneen suunnitteluja valmistus, sekä koneiden modernisointi. Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Laatu tehostetun palveluasumisen järjestämisen ja tuottamisen palveluketjussa 

      Vihtola, Sanna (Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Tämä opinnäytetyö lähti siitä ajatuksesta, että kunnan ja palveluntuottajien yhteistyön vahvistaminen helpottaisi tuottamaan tehostetussa palveluasumisessa laadukkaita palveluita. Tarkoituksena oli kuvata sitä, miten laatu ...
    • Laatu- ja ympäristökäsikirja : Vetelin Konemetalli Oy 

      Pihlajaharju, Sami (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Vetelin Konemetalli Oy:llä oli tarvetta laatukäsikirjatyyppiselle toimintaa ohjaavalle do-kumentille, joten oltuani yhteydessä yritykseen päädyin laatimaan sille laatukäsikirjan ISO-9001-standardin mukaan. Tarkoituksena ...