K-Rauta Tourutornin sisustussuunnittelupalvelu.Kuinka on onnistuttu palvelun toteutuksessa? /
Eronen, Tuomas. (2008-11-12)
Eronen, Tuomas.
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-11-12
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1234425721-7
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1234425721-7
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli K-Rauta Tourutorni, joka on Rautakesko Oy:n alaisuudessa Jyväskylässä toimiva rautakauppa. K-Rauta Tourutorni tarjoaa asiakkailleen tunnin ilmaisen sisustussuunnitteluajan, joka toteutetaan yhteistyössä sisustussuunnittelija Anne Saarikosken kanssa. Työn tarkoituksena oli selvittää sisustussuunnittelupalvelun toimivuutta. Työssä tutkittiin sisustussuunnittelupalvelua käyttäneiden asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun. Tämän lisäksi pyrittiin selvittämään ovatko asiakkaat ostaneet sisustussuunnittelupalvelussa tarjottuja tuotteita K-Rauta Tourutornista ja mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaiden ostopäätöksiin. Tutkimusotteeksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimusmenetelmänä oli kirjekysely joka toteutettiin kokonaistutkimuksena. Sisustussuunnittelupalvelua käyttäneille asiakkaille tehtiin kyselylomake, joka postitettiin yhteensä 116 asiakkaalle. Tutkimus osoitti, että K-Rauta Tourutornin sisustussuunnittelupalvelua käyttäneet asiakkaat olivat kokonaisuudessaan tyytyväisiä saamaansa palveluun. Lisäksi työstä kävi ilmi, että asiakkaat olivat myös ostaneet sisustussuunnittelupalvelussa ehdotettuja tuotteita K-Rauta Tourutornista.