Kuinka 16–25-vuotias nuori tavoittaa Osuuskauppa Suur-Savon päivittäistavarakaupan sosiaalisessa mediassa? : Case: Osuuskauppa Suur-Savo
Mehtonen, Atte (2017)
Mehtonen, Atte
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017071814167
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017071814167
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, missä sosiaalisen median kanavissa 16–25-vuotias nuori tavoittaa Osuuskauppa Suur-Savon päivittäistavarakaupan. Työssä tutkittiin osuuskaupan jo tällä hetkellä käyttämiä sosiaalisen median kanavia ja peilattiin tätä kohderyhmän itse käyttämiin kanaviin. Sen jälkeen etsittiin ratkaisuja kohderyhmän parempaan tavoitettavuuteen ja perehdyttiin tuotettavan materiaalin sisällön merkitykseen.
Työssä tuotiin esiin myös nykypäivän sosiaalisen median työkaluja ja markkinoinnin trendejä. Lisäksi kerrotaan markkinoinnissa tapahtuvasta aikakauden murroksesta ja sen vaikuttamisesta organisaatioiden toimintaan sekä markkinointiin.
Tutkimuksessa suoritettiin 10 tarkoin valittua haastattelua kohderyhmään sopiville nuorille sekä nykytilannetta koskeva ennakkohaastattelu Osuuskauppa Suur-Savon markkinointipäällikkö Marja-Leena Koukoselle. Opinnäytetyössä tutkittiin myös aiheen ammattikirjallisuutta, sekä aiheesta kirjoitettuja artikkeleita. Työssä tehtiin myös omia havainnointeja ja peilattiin näitä saatuihin tuloksiin.
Tämän opinnäytetyön tuloksissa saatiin tärkeitä kehityskohteita ja selkeä suunta Osuuskauppa Suur-Savon päivittäistavarakaupan markkinoinnille.
Työssä tuotiin esiin myös nykypäivän sosiaalisen median työkaluja ja markkinoinnin trendejä. Lisäksi kerrotaan markkinoinnissa tapahtuvasta aikakauden murroksesta ja sen vaikuttamisesta organisaatioiden toimintaan sekä markkinointiin.
Tutkimuksessa suoritettiin 10 tarkoin valittua haastattelua kohderyhmään sopiville nuorille sekä nykytilannetta koskeva ennakkohaastattelu Osuuskauppa Suur-Savon markkinointipäällikkö Marja-Leena Koukoselle. Opinnäytetyössä tutkittiin myös aiheen ammattikirjallisuutta, sekä aiheesta kirjoitettuja artikkeleita. Työssä tehtiin myös omia havainnointeja ja peilattiin näitä saatuihin tuloksiin.
Tämän opinnäytetyön tuloksissa saatiin tärkeitä kehityskohteita ja selkeä suunta Osuuskauppa Suur-Savon päivittäistavarakaupan markkinoinnille.