Assistentti oman työnsä tuunaajana – Työn ilo, työn imu ja innostus
Tanner, Leea (2017)
Tanner, Leea
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812865
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812865
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee työhyvinvointia ja sitä miten oman työn tuunaus voi positiivisesti vaikuttaa työn ilon, työn imun ja innostumisen tunteisiin työyhteisössä. Lisäksi työssä on tarkasteltu sitä, miten työhyvinvointi ja siihen panostaminen mielletään yrityksen strategiassa sekä sitä miten muuttuva työelämä, globalisaatio sekä digitalisaatio vaikuttavat edellä mainittuihin asioihin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selitetään tähän opinnäytetyöhön liittyviä työhyvinvoinnin peruskäsitteitä, työhyvinvoinnin merkitys yrityksen strategisena kilpailutekijänä sekä strategian sisäistämisen merkitys siinä kuinka mielekkääksi työntekijä kokee työnsä. Työelämän murroksella on myös tärkeä asema opinnäytetyöni teoriaosassa, sillä muuttuva työelämä määrittelee pitkälti sen, miten ja missä työtä tulevaisuudessa tehdään.
Toiminnallinen osuus painottuu pohdintaan sekä työn tuunaukseen. Työssä kerrotaan käytännön työelämän esimerkki oman työn tuunauksesta ja siitä, miten myynti- ja markkinointiassistentti on omassa työssään saanut toteuttaa itseään ja voinut tuunata työtään sellaiseksi, että saa joka päivä tuntea työn iloa, imua ja innostusta.
Työn lopussa on kiteytetty tutkimuksen tulokset johtopäätöksiin sekä arvioidaan opinnäytetyöprosessia.
Opinnäytetyön suunnittelu alkoi syksyllä 2016 ja valmistui keväällä 2017.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selitetään tähän opinnäytetyöhön liittyviä työhyvinvoinnin peruskäsitteitä, työhyvinvoinnin merkitys yrityksen strategisena kilpailutekijänä sekä strategian sisäistämisen merkitys siinä kuinka mielekkääksi työntekijä kokee työnsä. Työelämän murroksella on myös tärkeä asema opinnäytetyöni teoriaosassa, sillä muuttuva työelämä määrittelee pitkälti sen, miten ja missä työtä tulevaisuudessa tehdään.
Toiminnallinen osuus painottuu pohdintaan sekä työn tuunaukseen. Työssä kerrotaan käytännön työelämän esimerkki oman työn tuunauksesta ja siitä, miten myynti- ja markkinointiassistentti on omassa työssään saanut toteuttaa itseään ja voinut tuunata työtään sellaiseksi, että saa joka päivä tuntea työn iloa, imua ja innostusta.
Työn lopussa on kiteytetty tutkimuksen tulokset johtopäätöksiin sekä arvioidaan opinnäytetyöprosessia.
Opinnäytetyön suunnittelu alkoi syksyllä 2016 ja valmistui keväällä 2017.