Asiakastyytyväisyystutkimus : Koirakoulu Easy Dog
Häggman, Janita (2017)
Häggman, Janita
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111769
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111769
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli koirakoulu Easy Dogin asiakastyytyväisyyden selvittäminen. Työn tavoitteena oli saada selville koirakoulun asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueisiin. Ky-symykset koskivat koirakoulun asiakaspalvelua, kurssitarjontaa, hinta- ja laatu suhdetta, tiloja, ilmoittau-tumista ja kouluttajien ammattitaitoa. Tutkimustulosten perusteella annettiin koirakoulu Easy Dogille kehittämisideoita palvelun laadun, asiakastyytyväisyyden ja kurssitarjonnan kehittämiseksi.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspalvelua sekä niihin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimusta käsiteltävässä osiossa tarkastellaan asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin koirakoulun 8-vuotis syntymäpäivä tapahtumassa Kannuksessa, Dogness koirapalvelukeskuksessa 11.9.2016. Tutkimuksen perusjoukkona oli koirakoulun syntymäpäivätapahtumaan osallistuvat henkilöt. Tutkimus tapahtui kyselylomakkeen muodossa ja vastauksia tuli yhteensä 51 kappaletta. Tulokset analysoitiin Excel-taulukko laskelman avulla.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset olivat todella positiivisia. Parhaat arvosanat tutkimuksessa saivat kohdat kouluttajien ammattitaito, kurssin sisältö ja hinta-laatu suhde. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi todella tyytyväisiä saamaansa palveluun. Pysäköintitiloihin ja sijainti kysymykseen tuli muutama ”onnistunut huonosti” vastaus. Asiakkaat olivat myös todella kiinnostuneita nose workista, näyttelyistä ja rally-tokosta. Kehitettäviksi asioiksi nousi esille koirakoulun sijainti, pysäköintitilat ja koiraurheilulajien kysyntään vastaaminen.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspalvelua sekä niihin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimusta käsiteltävässä osiossa tarkastellaan asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin koirakoulun 8-vuotis syntymäpäivä tapahtumassa Kannuksessa, Dogness koirapalvelukeskuksessa 11.9.2016. Tutkimuksen perusjoukkona oli koirakoulun syntymäpäivätapahtumaan osallistuvat henkilöt. Tutkimus tapahtui kyselylomakkeen muodossa ja vastauksia tuli yhteensä 51 kappaletta. Tulokset analysoitiin Excel-taulukko laskelman avulla.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset olivat todella positiivisia. Parhaat arvosanat tutkimuksessa saivat kohdat kouluttajien ammattitaito, kurssin sisältö ja hinta-laatu suhde. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi todella tyytyväisiä saamaansa palveluun. Pysäköintitiloihin ja sijainti kysymykseen tuli muutama ”onnistunut huonosti” vastaus. Asiakkaat olivat myös todella kiinnostuneita nose workista, näyttelyistä ja rally-tokosta. Kehitettäviksi asioiksi nousi esille koirakoulun sijainti, pysäköintitilat ja koiraurheilulajien kysyntään vastaaminen.