Myynninedistäminen : Case Keune-hiuskosmetiikkasarja
Viitanen, Marika (2017)
Viitanen, Marika
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111878
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111878
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää erilaisia tapoja Keune-hiuskosmetiikkatuotesarjan myynninedistämiseksi.
Työssä tutkittiin sitä, miten Keune-hiuskosmetiikkatuotesarja saadaan mahdollisimman monen kampaamoalan ammattilaisen tietoon ja sitä kautta heidän myyntihyllyihinsä.
Työ oli Kinnunen Oy toimeksianto.
Työ toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena keväällä 2017. Määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin siksi, että tutkittava joukko oli suhteellisen suuri.
Teoriaosassa käydään läpi myynninedistämisen eri keinoja. Teoriaosuus käsittelee myös markkinointiviestintää, koska myynninedistäminen on yksi markkinointiviestinnän osa-alue. Myynninedistämisen tavoitteena on saada tuotteelle tunnettuutta. Teoriaosuudessa keskitytään tarkastelemaan erityisesti myynninedistämisen eri keinoja. Tutkimusosuus toteutettiin sähköpostikyselynä Kinnunen Oy asiakkaille, jotka eivät tällä hetkellä käytä Keune-tuoteasarjaa. Kysely lähetettiin 1721 asiakkaalle ja 120 asiakasta vastasi kyselyyn.
Työn tuloksena saatiin selville mitä keinoja toimeksiantajan on syytä tehdä lisätäkseen Keune-tuotesarjan tunnettuutta ja myyntiä
Työssä tutkittiin sitä, miten Keune-hiuskosmetiikkatuotesarja saadaan mahdollisimman monen kampaamoalan ammattilaisen tietoon ja sitä kautta heidän myyntihyllyihinsä.
Työ oli Kinnunen Oy toimeksianto.
Työ toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena keväällä 2017. Määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin siksi, että tutkittava joukko oli suhteellisen suuri.
Teoriaosassa käydään läpi myynninedistämisen eri keinoja. Teoriaosuus käsittelee myös markkinointiviestintää, koska myynninedistäminen on yksi markkinointiviestinnän osa-alue. Myynninedistämisen tavoitteena on saada tuotteelle tunnettuutta. Teoriaosuudessa keskitytään tarkastelemaan erityisesti myynninedistämisen eri keinoja. Tutkimusosuus toteutettiin sähköpostikyselynä Kinnunen Oy asiakkaille, jotka eivät tällä hetkellä käytä Keune-tuoteasarjaa. Kysely lähetettiin 1721 asiakkaalle ja 120 asiakasta vastasi kyselyyn.
Työn tuloksena saatiin selville mitä keinoja toimeksiantajan on syytä tehdä lisätäkseen Keune-tuotesarjan tunnettuutta ja myyntiä