ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS : Kaustinen Folk Music Festival
Hedman, Aaro (2017)
Hedman, Aaro
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111357
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111357
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli analysoida Kaustinen Folk Music Festivalin asiakastyytyväisyyttä. Työn pohjan muodosti festivaalin kävijöille vuonna 2016 suoritettu tyytyväisyystutkimus, jonka tuloksia ei oltu ennen tätä opinnäytetyötä systemaattisesti käsitelty.
Työn tavoitteena oli pyrkiä analysoimaan kansanmusiikkijuhlien asiakkaiden rahankäyttöä. Lisäksi pyrittiin löytämään kehityskohteita ja mahdollisia ongelmia niin festivaalista kuin festivaaliin liittyvästä asiakastyytyväisyyskyselystäkin. Tavoitteena oli laatia hyödyllinen ja kattava raportti, jonka pohjalta Kaustinen Folk Music Festival voisi tulevaisuudessa kehittää toimintaansa.
Työn teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen tutkimista, tapahtumaa sekä tutkimusta. Teoriaosuudessa on käytetty lähteinä painettua kirjallista materiaalia sekä verkkomateriaalia. Työn käytännön osuus rakentui asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten raportoinnista, analysoinnista ja kehitysideoiden pohdinnasta.
Työn tavoitteena oli pyrkiä analysoimaan kansanmusiikkijuhlien asiakkaiden rahankäyttöä. Lisäksi pyrittiin löytämään kehityskohteita ja mahdollisia ongelmia niin festivaalista kuin festivaaliin liittyvästä asiakastyytyväisyyskyselystäkin. Tavoitteena oli laatia hyödyllinen ja kattava raportti, jonka pohjalta Kaustinen Folk Music Festival voisi tulevaisuudessa kehittää toimintaansa.
Työn teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen tutkimista, tapahtumaa sekä tutkimusta. Teoriaosuudessa on käytetty lähteinä painettua kirjallista materiaalia sekä verkkomateriaalia. Työn käytännön osuus rakentui asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten raportoinnista, analysoinnista ja kehitysideoiden pohdinnasta.