Pelihahmo Unity-moottorille
Brummer, Henrik (2017)
Brummer, Henrik
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107535
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107535
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli käydä läpi reaaliaikaisen pelihahmon valmistus sekä tuonti Unity-moottoriin. Kävin aluksi läpi Unity-moottorin keskeisimpiä ominaisuuksia sekä käyttöliittymän. Tutkin myös työssäni pelihahmoihin liittyviä 3D-mallinnuksen käsitteitä sekä prosesseja, sekä vertailen eri lähestymistapoja. Tämän jälkeen siirryn hahmon toteutukseen, käyden läpi oleellisimmat työvaiheet pelihahmon konseptoinnista animointiin. Lopuksi toin hahmon Unity-moottoriin, jossa tein hahmolle lisää animaatioita sekä partikkeliefektin.
Tuloksena syntyi reaaliajassa pyörivä animoitu 3d-pelihahmo Unity-moottorille.
Tuloksena syntyi reaaliajassa pyörivä animoitu 3d-pelihahmo Unity-moottorille.