"3D-mallinnus" - Selaus asiasanan mukaan Tampereen ammattikorkeakoulu

    • 2D-Piirustusten pohjalta tehtävän mallintamisprosessin nopeuttaminen ja tutkiminen 

      Petäjistö, Samuli (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
      Maailmassa on vielä erittäin paljon paperisessa tai digitaalisessa 2D-muodossa olevia työpiirustuksia, joista halutaan lähes poikkeuksetta siirtyä 3D-muotoon. Perinteistä mallintamista piirustusten pohjalta on tehty pitkään, ...
    • 3D in animated storyboards : 3D’s impact on animatics in animation industry 

      Kyllönen, Miilo (2020)
      Since the formative years of computer graphics, they have greatly impacted the creation of animated storyboards and techniques used in the animation industry. How have CG and 3D modelling changed the flow of the pre-production ...
    • 3D modeling pipeline for games : work methods for low poly models with hand painted textures 

      Gomes Sarmento Da Fonseca, Ana (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      This thesis is meant as a guidebook of the 3D modeling creation pipeline for games and its workflow, with a special focus on texturing models using the hand painted texturing style, as opposed to a more realistic style, ...
    • 3D-grafiikan tuottaminen lisätyn todellisuuden kokemukseen 

      Pauni, Joonas (2019)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Eligo.Studio Oy, jonka toiminta keskittyy pääasiassa lisätyn todellisuuden ratkaisuiden tarjoamiseen muun muassa opetuskäyttöön ja markkinointiin niin teollisuuden kuin viihteenkin aloille. ...
    • 3D-kuvaus : käyttöohje Matterport-kameran käyttäjälle 

      Säilä, Jussi (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)
      3D-teknologiaa voidaan hyödyntää kiinteistömarkkinoinnissa, joka saattaa sisältää resursseja tuhlaavan etsimisprosessin sekä ostajan että myyjän näkökulmasta arvioituna. 3D-teknologia on tuonut kiinteistömarkkinointiin ...
    • 3D-malli Ylivieskan keskustan kaavoituksen apuvälineeksi 

      Kontinaho, Mikko (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa 3D-malli Ylivieskan kaupungin keskustasta ja samalla tutkia kaupunkimallintamisen menetelmiä. Mallinnus tehtiin asemakaavan ja laserkeilausdatan pohjalta ja tavoitteena oli tuottaa ...
    • 3D-mallien siirto ohjelmasta toiseen 

      Kettunen, Jani (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyö oli yksi osa yrityksen tuotetiedonhallinnan eli PDM-projektin läpivientiä. Työ käsitteli PDM-projektin toiseksi viimeistä vaihetta eli pilottia ennen uuden järjestelmän käyttöönottoa. Yritys oli hankkinut ...
    • 3D-mallin teksturointi : perinteinen teksturointi vs. PBR-teksturointi 

      Vikström, Kalle (2019)
      Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin 3D-mallin perinteiseen teksturointiin ja PBR-teksturointiin eli Physically Based Rendering periaatteeseen perustuvaan teksturointiin, sekä verrattiin näitä menetelmiä keskenään. Tässä ...
    • 3D-ohjelma fysioterapeuttiseen käyttöön : Skeletor 2016 

      Lampinen, Pia (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli syventää osaamista 3D-mallintamiseen, saada kokemusta Unity-pelimoottorin käytöstä sekä oppia ohjelmoimaan C#-kielellä. Opinnäytetyön tavoite oli myös tuottaa toimiva 3D-ohjelma fysioterapeuttiseen ...
    • 3d-pelikehitys aloittelijan näkökulmasta 

      Häyrinen, Antti (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua 3d-pelikehityksen ja -mallintamisen perusteisiin aloittelijan näkökulmasta. Tavoitteeksi asetettiin yksinkertaisen luontotyyppisen 3d-pelimaailman luominen, joka sisältäisi ...
    • 3D-sisällön tuottaminen VR-peliin 

      Laurila, Arttu (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on 3D-grafiikan tuotantoprosessi VR-peliä varten. Prosessin kuvaus käsittää 3D-grafiikan tuottamisen konseptitasolta aina valmiiksi kokonaisuudeksi asti. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli peli- ...
    • 3D-tulostetun paperipölynkeräimen suunnittelu ja testaus 

      Nieminen, Aaro (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin TAMKissa kehitettyä paperipölyä keräävää laitetta ja jatkettiin sen kehittämistä. Pölynkeräimen tarkoituksena on kerätä pölyhiukkasia paperin pinnasta ja kuljettaa ne mittalaitteelle. Paperin ...
    • 3ds Max MAXScript -automaatio 

      Laitinen, Mikko-Oskari (2022)
      The goal of the thesis was to create scripts written in MAXScript programming language, which would help to speed up the workplace 3D-modeling processes. The thesis was commissioned by POF Visuals, a company that produces ...
    • ArchiCAD-kirjasto Debel-kerroslattiajärjestelmästä 

      Hakala, Juho (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2017)
      Rakennushankkeen suunnittelu toteutetaan useimmiten mallinnusta hyväksikäyttäen. Rakennusosia ja kalusteita sijoittamalla malliin saadaan havainnollistettua lopullista rakennusta jokaiselle ymmärrettävässä muodossa. ...
    • Arduino-ohjattu CNC-jyrsin 

      Savolainen, Miikka (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyön aiheena oli Arduino-ohjatun CNC-koneen suunnitteleminen ja rakentaminen omaan käyttöön. Työn tilaajana toimi Tampereen ammattikorkeakoulu. Työn tavoitteena on kerätä tietoa CNC-koneen suunnittelusta kaikille ...
    • Autodesk Inventor ja lisäohjelmat 3D-tulostamiseen 

      Juvonen, Matti (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tampereen ammattikorkeakoulu haki konetekniikan koulutuksessa olevaa opiskelijaa tekemään opinnäytetyötä 3D-tulostamisesta. Opinnäytetyössä selvitetään AutoDesk Inventor -suunnitteluohjelman sopivuutta suunnittelutyökaluksi ...
    • CAD 3D-mallin muuttaminen kevyeksi 3D-malliksi ja sen käyttö visualisoinnissa 

      Kaitanen, Juho (2023)
      CAD 3D-mallien avulla voidaan tuotekehityksessä luoda valmistettavaa tuotetta tai laitetta vastaava virtuaalinen malli. Mallin avulla tuotteen tai laitteen toimintaa voidaan tarkastella virtuaalisesti ennen sen päätymistä ...
    • A comparative case study between Agisoft Photoscan and Autodesk Recap Photo-To-3D web services 

      Duong, Nhung (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2018)
      In the era of blooming information technology development, photogrammetry as a science is gaining massive public interests for its proven cost-efficiency and usefulness. At the moment, there are various software and hardware ...
    • Comparing medium poly workflow with traditional workflow 

      Rantakangas, Penuel (2020)
      3D environment design for games begins by choosing a suitable workflow considering the technical limitations as well as the desired visual style. This thesis is a comparative study and a research into a contemporary 3D ...
    • Creating a 3D Model of a Building 

      Keränen, Veera (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2015)
      The idea of the thesis was to create a 3D model of a multi-storey residential building using ArchiCAD 18 software. The building was an example building from Gruenderzeit and was built in 1871. Gruenderzeit in Germany started ...