Digitaalisen markkinoinnin kohdentaminen
Musikka, Henri (2017)
Musikka, Henri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239638
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239638
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää digitaalisen markkinoinnin kohdentamistapoja. Tavoitteena oli myös kuvailla digitaalisen markkinoinnin nykytilaa ja sen erilaisia markkinointikanavia. Työn tarkoituksena oli luoda hyvä ja kattava paketti digitaalisen markkinoinnin kohdentamisesta. Työn aihe koettiin mielenkiintoiseksi ja ajankohtaiseksi, sillä digitalisaatio yleistyy vauhdilla.
Tutkimus tehtiin tapaustutkimuksena. Opinnäytetyön teoriaosuudessa esiteltiin yleisesti digitaalista markkinointia. Tämän lisäksi käsiteltiin digimarkkinoinnin suosituimpia markkinointikanavia. Markkinointikanavien käsittely keskittyi varsinkin sosiaaliseen mediaan, sillä se kehittyy jatkuvasti. Teoriaosuuden pääosassa oli kuitenkin digimarkkinoinnin kohdentaminen ja sen toteutus eri kanavissa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista menetelmää.
Digitaalinen markkinointi sisältää runsaasti kohdentamisvaihtoehtoja tarvittavien kohderyhmien tavoittamiseksi. Tutkimuksen yksi tarkoitus olikin koota erilaiset kohdentamismenetelmät yhteen. Opinnäytetyöstä syntyi hyvä tietopaketti digitaalisen markkinoinnin kohdentamisesta ja sen erilaisista vaihtoehdoista.
Tutkimus tehtiin tapaustutkimuksena. Opinnäytetyön teoriaosuudessa esiteltiin yleisesti digitaalista markkinointia. Tämän lisäksi käsiteltiin digimarkkinoinnin suosituimpia markkinointikanavia. Markkinointikanavien käsittely keskittyi varsinkin sosiaaliseen mediaan, sillä se kehittyy jatkuvasti. Teoriaosuuden pääosassa oli kuitenkin digimarkkinoinnin kohdentaminen ja sen toteutus eri kanavissa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista menetelmää.
Digitaalinen markkinointi sisältää runsaasti kohdentamisvaihtoehtoja tarvittavien kohderyhmien tavoittamiseksi. Tutkimuksen yksi tarkoitus olikin koota erilaiset kohdentamismenetelmät yhteen. Opinnäytetyöstä syntyi hyvä tietopaketti digitaalisen markkinoinnin kohdentamisesta ja sen erilaisista vaihtoehdoista.