Markkinointiviestintäsuunnitelma Limitedille
Rihu, Fiia; Pienimäki, Iida (2017)
Rihu, Fiia
Pienimäki, Iida
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052710595
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052710595
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy digitaaliseen markkinointiviestintään. Opinnäytetyössä tutkitaan digitaalisen markkinointiviestinnän mahdollisuuksia vaatebrändin, Limitedin, markkinoinnissa.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa markkinointiviestintäsuunnitelma Limitedille. Limited on uusi 10–16-vuotiaille nuorille suunnattu vaatebrändi, joka toimii Name it -lastenvaatebrändin alla. Name it on osa tanskalaista vaatealan yritystä Bestselleriä. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa otetaan huomioon se, että Name it on tehnyt pitkään markkinointia Suomessa ja sen takana on osaava markkinointitiimi. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on löytää erilaisia digitaalisia markkinointiviestinnän keinoja Limitedille ja Name it:n markkinointitiimille ja vastata kysymykseen, miten tavoittaa Limitedin kohderyhmä.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus toteutettiin kysely- ja teemahaastatteluin. Tutkimuksen kyselyhaastattelussa haastateltiin 49 kohderyhmään kuuluvaa nuorta. Teemahaastattelussa haastateltiin 10 kohderyhmään kuuluvaa nuorta. Tutkimuksessa selvitettiin kohderyhmään kuuluvien nuorten sosiaalisen median käyttäytymistä, minkä perusteella tehtiin toimenpidesuositukset Limitedille.
Tutkimuksen tuloksista ilmenee esimerkiksi, että Snapchat ja YouTube ovat kohderyhmän eniten suosimat sosiaalisen median kanavat. Näin ollen markkinointiviestintäsuunnitelmassa on painotettu erityisesti näiden kanavien hyödyntämistä.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa markkinointiviestintäsuunnitelma Limitedille. Limited on uusi 10–16-vuotiaille nuorille suunnattu vaatebrändi, joka toimii Name it -lastenvaatebrändin alla. Name it on osa tanskalaista vaatealan yritystä Bestselleriä. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa otetaan huomioon se, että Name it on tehnyt pitkään markkinointia Suomessa ja sen takana on osaava markkinointitiimi. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on löytää erilaisia digitaalisia markkinointiviestinnän keinoja Limitedille ja Name it:n markkinointitiimille ja vastata kysymykseen, miten tavoittaa Limitedin kohderyhmä.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus toteutettiin kysely- ja teemahaastatteluin. Tutkimuksen kyselyhaastattelussa haastateltiin 49 kohderyhmään kuuluvaa nuorta. Teemahaastattelussa haastateltiin 10 kohderyhmään kuuluvaa nuorta. Tutkimuksessa selvitettiin kohderyhmään kuuluvien nuorten sosiaalisen median käyttäytymistä, minkä perusteella tehtiin toimenpidesuositukset Limitedille.
Tutkimuksen tuloksista ilmenee esimerkiksi, että Snapchat ja YouTube ovat kohderyhmän eniten suosimat sosiaalisen median kanavat. Näin ollen markkinointiviestintäsuunnitelmassa on painotettu erityisesti näiden kanavien hyödyntämistä.