Developing Communication Between MP Maustepalvelu Oy and Barentz Group
Ketola, Risto (2017)
Ketola, Risto
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705229509
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705229509
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi MP Maustepalvelu Oy, Hämeenlinnasta. Yritys halusi selvittää kuinka se voi kehittää viestintää sen ja Barentz-yhtiön myyntipäälliköiden välillä. MP Maustepalvelu on osa Barentz-yhtiötä.
Tämän opinnäytetyön päätarkoituksena oli löytää mahdollisimman tehokkaita viestintäkanavia ja selvittää minkälaista materiaalia MP Maustepalvelu tarvitsee mainosmateriaaliksi. Opinnäytetyön tavoitteina oli 1) löytää sopivin viestintäkanava käytettäväksi Barentz-yhtiön myyntipäälliköiden kanssa, 2) selvittää minkälaista mainosmateriaalia Barentz-yhtiön myyntipäälliköt tarvitsevat myynnin tueksi, 3) toteuttaa kyselytutkimus Barentz-yhtiön myyntipäälliköille ja selvittää heidän tarpeensa ja näkemyksensä viestinnästä, materiaalista ja MP Maustepalvelun vahvuuksista.
Tutkimuksessa havaittiin, että viestintää tulisi kehittää MP Maustepalvelun ja Barentz-yhtiön välillä. MP Maustepalvelun tulisi antaa enemmän mainosmateriaalia Barentz-yhtiön myyntipäälliköille. Sähköpostin käyttö pääasiallisena viestintäkanavana huomattiin olevan tärkein, sillä välimatkat ovat pitkiä. Intranetin käyttöä pitäisi lisätä mainosmateriaalin jakamista varten. Mainosmateriaalille, kuten näytteille, tuote-esitteille ja tiedotteille on tarvetta. Koulutustilaisuuksia ja kokouksia suositeltiin järjestettäväksi. Myös jatkotutkimuksia esitettiin tehtäväksi, sillä projektit ovat erilaisia ja niiden tarpeet erilaisia, joten niiden tutkiminen yksilöllisellä tasolla on tärkeää.
Tämän opinnäytetyön päätarkoituksena oli löytää mahdollisimman tehokkaita viestintäkanavia ja selvittää minkälaista materiaalia MP Maustepalvelu tarvitsee mainosmateriaaliksi. Opinnäytetyön tavoitteina oli 1) löytää sopivin viestintäkanava käytettäväksi Barentz-yhtiön myyntipäälliköiden kanssa, 2) selvittää minkälaista mainosmateriaalia Barentz-yhtiön myyntipäälliköt tarvitsevat myynnin tueksi, 3) toteuttaa kyselytutkimus Barentz-yhtiön myyntipäälliköille ja selvittää heidän tarpeensa ja näkemyksensä viestinnästä, materiaalista ja MP Maustepalvelun vahvuuksista.
Tutkimuksessa havaittiin, että viestintää tulisi kehittää MP Maustepalvelun ja Barentz-yhtiön välillä. MP Maustepalvelun tulisi antaa enemmän mainosmateriaalia Barentz-yhtiön myyntipäälliköille. Sähköpostin käyttö pääasiallisena viestintäkanavana huomattiin olevan tärkein, sillä välimatkat ovat pitkiä. Intranetin käyttöä pitäisi lisätä mainosmateriaalin jakamista varten. Mainosmateriaalille, kuten näytteille, tuote-esitteille ja tiedotteille on tarvetta. Koulutustilaisuuksia ja kokouksia suositeltiin järjestettäväksi. Myös jatkotutkimuksia esitettiin tehtäväksi, sillä projektit ovat erilaisia ja niiden tarpeet erilaisia, joten niiden tutkiminen yksilöllisellä tasolla on tärkeää.