Asiakaskäyttäytymisen muutoksen vaikutus PK-palvelutarjoajan toimintaan
Kopu, Tuukka (2017)
Kopu, Tuukka
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705178782
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705178782
Tiivistelmä
Tämä työ käsittelee asiakaskäyttäytymisen muutosta ja sitä miten palveluja tuottavien yritys-ten tulee huomioida se omassa liiketoiminnassaan. Työn päällimmäisenä tavoitteena on kas-vattaa kirjoittajan omaa ammatillista kasvua käsiteltävien aiheiden saralla.
Digitaalisuuden myötä asiakkaiden käyttötottumukset muuttuvat ja tämä heijastuu heidän käy-tökseen. Kehittyvien innovaatioiden ja ratkaisujen myötä asiakkaille vapautuu entistä enem-män vapaa-aikaa. Tämä näkyy myös heidän ostokäyttäytymisessään. Työssä pyritään selvit-tää asiakkaiden muuttuvia ajatuksia sekä käytöstapoja ja koostaa niistä helposti hahmotettava kuva lukijalle. Työssä tuodaan myös esille omia mietteitä, miten palvelun tarjoajien tulisi rea-goida ja toimia asiakkaiden muuttuviin käytäntöihin.
Opinnäytetyö on tutkimuksellinen opinnäytetyö, jossa on haastattelujen kautta selvitetty omien alojensa ammattilaisten näkemyksiä käsiteltävistä aiheista. Käsiteltävät aiheet ovat rajattu asiakkaaseen vaikuttaviin aihealueisiin, joiden kautta on pyritty luomaan lukijalle kuva muuttu-vasta asiakaskäyttäytymisestä.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kahdesta pääkappaleesta, jotka ovat jaettu asiak-kaaseen ja palveluun. Tämän teorian pohjalta lukija pystyy hahmottamaan oman käsityksensä asiakaskäyttäytymisestä. Lukijan muodostama käsitys haastetaan tutkimustuloksissa, joissa hän pääsee vertaamaan omaa käsitystään vastaajien mielipiteisiin samoista aiheista.
Tutkimustulosten jälkeen työssä tuodaan esille kirjoittajan omaa pohdintaa, josta lukija voi koostaa omia mielipiteitään.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu syksyn 2016 ja kevään 2017 aikana.
Digitaalisuuden myötä asiakkaiden käyttötottumukset muuttuvat ja tämä heijastuu heidän käy-tökseen. Kehittyvien innovaatioiden ja ratkaisujen myötä asiakkaille vapautuu entistä enem-män vapaa-aikaa. Tämä näkyy myös heidän ostokäyttäytymisessään. Työssä pyritään selvit-tää asiakkaiden muuttuvia ajatuksia sekä käytöstapoja ja koostaa niistä helposti hahmotettava kuva lukijalle. Työssä tuodaan myös esille omia mietteitä, miten palvelun tarjoajien tulisi rea-goida ja toimia asiakkaiden muuttuviin käytäntöihin.
Opinnäytetyö on tutkimuksellinen opinnäytetyö, jossa on haastattelujen kautta selvitetty omien alojensa ammattilaisten näkemyksiä käsiteltävistä aiheista. Käsiteltävät aiheet ovat rajattu asiakkaaseen vaikuttaviin aihealueisiin, joiden kautta on pyritty luomaan lukijalle kuva muuttu-vasta asiakaskäyttäytymisestä.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kahdesta pääkappaleesta, jotka ovat jaettu asiak-kaaseen ja palveluun. Tämän teorian pohjalta lukija pystyy hahmottamaan oman käsityksensä asiakaskäyttäytymisestä. Lukijan muodostama käsitys haastetaan tutkimustuloksissa, joissa hän pääsee vertaamaan omaa käsitystään vastaajien mielipiteisiin samoista aiheista.
Tutkimustulosten jälkeen työssä tuodaan esille kirjoittajan omaa pohdintaa, josta lukija voi koostaa omia mielipiteitään.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu syksyn 2016 ja kevään 2017 aikana.