Myymäläesillepanon suunnittelu brändiä tukevalla tavalla : Case: Belightful Design
Orvasto, Jenni (2017)
Orvasto, Jenni
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117692
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee visuaalista markkinointia ja myymäläesillepanon suunnittelua. Opinnäytetyössä tehdään brändin mukainen myymäläesillepano suomalaiselle designyritykselle Belightful Design Oy:lle. Työn päämääränä on yrityksen tyyliin sopivan myymäläesillepanon suunnitteleminen Perhoskeidas-tuotetta varten ja siihen liittyvän ohjeistuksen laatiminen. Sen tarkoituksena on toimia apuvälineenä eri jälleenmyyjien henkilökunnalle ja ohjeistaa Belightful Designin brändin mukaiseen esillelaiton tekemiseen myymälöissä.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää visuaalisen markkinoinnin ja myymäläesillepanon suunnittelun keskeisimmät tehtävät ja työtavat. Työ toteutetaan case-tutkimuksena, jossa tutkimuksen tuloksia tarkastellaan yrityksen omasta näkökulmasta. Esillelaiton suunnan määrittävät Belightful Designin omat tavoitteet, brändin imago sekä sektori, jolla yritys toimii. Visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun tarkoituksena on herätellä asiakkaita ja rohkaista heitä tekemään ostopäätös eli pääasiallisena tavoitteena on myynnin lisääminen ja kilpailijoista erottautuminen.
Työn teoriaosuudessa tutustutaan Belightful Designin brändiin, pohditaan brändin osuutta visuaalisessa markkinoinnissa sekä selvitetään visuaalisen markkinoinnin ja esillepanosuunnittelun keskeisimmät osa-alueet. Toiminnallisessa osuudessa suunnitellaan valmis myymäläesillepano Perhoskeidas -tuotetta varten ja laaditaan siihen liittyvä ohjeistus, jota tuotteen jälleenmyyjät voivat hyödyntää myymälöissään.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on osin salainen, eikä siksi näy kokonaan julkisessa versiossa.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää visuaalisen markkinoinnin ja myymäläesillepanon suunnittelun keskeisimmät tehtävät ja työtavat. Työ toteutetaan case-tutkimuksena, jossa tutkimuksen tuloksia tarkastellaan yrityksen omasta näkökulmasta. Esillelaiton suunnan määrittävät Belightful Designin omat tavoitteet, brändin imago sekä sektori, jolla yritys toimii. Visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun tarkoituksena on herätellä asiakkaita ja rohkaista heitä tekemään ostopäätös eli pääasiallisena tavoitteena on myynnin lisääminen ja kilpailijoista erottautuminen.
Työn teoriaosuudessa tutustutaan Belightful Designin brändiin, pohditaan brändin osuutta visuaalisessa markkinoinnissa sekä selvitetään visuaalisen markkinoinnin ja esillepanosuunnittelun keskeisimmät osa-alueet. Toiminnallisessa osuudessa suunnitellaan valmis myymäläesillepano Perhoskeidas -tuotetta varten ja laaditaan siihen liittyvä ohjeistus, jota tuotteen jälleenmyyjät voivat hyödyntää myymälöissään.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on osin salainen, eikä siksi näy kokonaan julkisessa versiossa.