KAUNEUSHOITOLA JA PARTURI-KAMPAAMO ISADORAN MARKKINOINTITOIMENPITEET
Autio, Riina (2017)
Autio, Riina
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117790
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117790
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli tuottaa markkinointisuunnitelma Kauneushoitola ja Parturi-kampaamo Isadoralle, joka sijaitsee Kärsämäellä. Yritys on perustettu vuonna 2007. Yrittäjinä Isadorassa toimii Sanna Lehtola ja Susanna Isola. Isadora tarjoaa monipuolisesti erilaisia kauneushoitola- ja parturi-kampaamopalveluita. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluu KC Professionalin, BPhairin, Artdecon ja Bernard Cassieren tuotteet. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa toimenpiteitä, joilla saadaan lisättyä kosmetologipalveluiden ja tuotteiden myyntiä.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osuudesta: teoreettisesta ja empiirisestä. Teoreettisessa osuudessa käsittelen markkinoinnin käsitettä yleisesti ja palveluyrityksen kilpailukeinoja. Merkittävässä osassa teoriaosuutta on myös digitaalinen markkinointi, sillä Isadoran mainonta tapahtuu pääasiassa Facebookin kautta. Empiirinen osuus sisältää markkinointisuunnitelman, joka on tehty yritykselle toteutetun haastattelun pohjalta. Markkinointisuunnitelma sisältää analyysin yrityksen nykytilanteesta, tavoitteet ja toimenpidesuunnitelman, joilla näihin tavoitteisiin pyritään pääsemään. Markkinointisuunnitelma sisältää myös markkinoinnin vuosikellon ja seurantalomakkeen.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osuudesta: teoreettisesta ja empiirisestä. Teoreettisessa osuudessa käsittelen markkinoinnin käsitettä yleisesti ja palveluyrityksen kilpailukeinoja. Merkittävässä osassa teoriaosuutta on myös digitaalinen markkinointi, sillä Isadoran mainonta tapahtuu pääasiassa Facebookin kautta. Empiirinen osuus sisältää markkinointisuunnitelman, joka on tehty yritykselle toteutetun haastattelun pohjalta. Markkinointisuunnitelma sisältää analyysin yrityksen nykytilanteesta, tavoitteet ja toimenpidesuunnitelman, joilla näihin tavoitteisiin pyritään pääsemään. Markkinointisuunnitelma sisältää myös markkinoinnin vuosikellon ja seurantalomakkeen.