Iopsys-hallinta- ja valvontajärjestelmä
Puukko, Lauri (2017)
Puukko, Lauri
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107482
Tiivistelmä
Tehtävänä oli tutkia ja testata Intenon tuottamia hallinta- ja valvontajärjestelmiä ja niiden toimintaa. Järjestelmillä voidaan hallita ja tarkastella asiakkailla olevia Intenon päätelaitteita. Työn tavoitteena oli tuottaa MPY:lle kattava selvitys järjestelmistä ja niiden toiminnasta.
Työ toteutettiin samalla, kun järjestelmiä pystytettiin ja testattiin käytännössä. Järjestelmät toimivat MPY:n ylläpitämillä palvelimilla, joita Inteno hallitsee.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tehtyä kattava selvitys Iopsys-järjestelmien ominaisuuksista ja niiden toiminnasta. Lisäksi tuotoksena tulivat käyttöohjeet MPY:n Helpdeskille järjestelmien käytöstä. Työssä tutkittiin myös tulevaisuuden mahdollisuuksia järjestelmille ja miten ne voisivat olla hyödyksi MPY:lle.
Iopsys-hallinta- ja valvontajärjestelmä on monipuolinen työkalu operaattorille. Iopsys Administration tarjoaa monia hyödyllisiä työkaluja asiakkaiden ja asiakaslaitteiden hallintaan. Iopsys Helpdesk helpottaa asiakkaiden ongelmien diagnosointia tehokkaasti. Intenon laitteiden määrä asiakkailla kuitenkin määrää järjestelmästä saatavan hyödyn. Intenon laitekanta paranee ajan myötä, jos yhteistyö Intenon ja MPY:n välillä jatkuu. Järjestelmillä on hyvää potentiaalia tulevaisuuden kannalta.
Työ toteutettiin samalla, kun järjestelmiä pystytettiin ja testattiin käytännössä. Järjestelmät toimivat MPY:n ylläpitämillä palvelimilla, joita Inteno hallitsee.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tehtyä kattava selvitys Iopsys-järjestelmien ominaisuuksista ja niiden toiminnasta. Lisäksi tuotoksena tulivat käyttöohjeet MPY:n Helpdeskille järjestelmien käytöstä. Työssä tutkittiin myös tulevaisuuden mahdollisuuksia järjestelmille ja miten ne voisivat olla hyödyksi MPY:lle.
Iopsys-hallinta- ja valvontajärjestelmä on monipuolinen työkalu operaattorille. Iopsys Administration tarjoaa monia hyödyllisiä työkaluja asiakkaiden ja asiakaslaitteiden hallintaan. Iopsys Helpdesk helpottaa asiakkaiden ongelmien diagnosointia tehokkaasti. Intenon laitteiden määrä asiakkailla kuitenkin määrää järjestelmästä saatavan hyödyn. Intenon laitekanta paranee ajan myötä, jos yhteistyö Intenon ja MPY:n välillä jatkuu. Järjestelmillä on hyvää potentiaalia tulevaisuuden kannalta.