Kauneudenhoitoalan yrityksen visuaalinen ilme
Fagerström, Sanja (2017)
Fagerström, Sanja
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285792
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Perlacutis-nimisen kauneudenhoitoalan yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu. Perlacutis tarjoaa kasvoille tehtäviä microneulaus-, täyteaine-, botuliini- ja happokuorintahoitoja. Yritysilmeeseen kuuluvat logo, typografia, kuva- ja värimaailma, internetsivut, käyntikortti ja ilmoituspohja.
Teoriaosuudessa selvitetään, millainen on onnistunut yritysilme ja kuinka suuri osuus sillä on yrityksen brändin rakentamisessa. Tarkastelun kohteena ovat muut alan yritysilmeet, joita havainnoimalla ja vertailmalla on pystytty täydentämään ja tukemaan projektissa tehtyjä valintoja. Suunnitteluprosessi käydään perustellusti läpi alusta loppuun.
Produktio-osan tavoitteena oli luoda ilme, joka rakentaisi haluttua mielikuvaa ja erottuisi paikallisista kilpailijoistaan. Keskeinen haaste on erottua paikallisista kilpailijoista tasapainottelemalla persoonallisuuden ja ennestään tuttujen visuaalisten ratkaisujen välillä.
Tuloksena on tyylikkään harmoninen ja yhtenäinen yritysilme, joka vetoaa kohderyhmäänsä. Kokonaisuus täydentää yrityksen markkinointia ja asettaa päälinjat tuleville visuaalisille elementeille.
Teoriaosuudessa selvitetään, millainen on onnistunut yritysilme ja kuinka suuri osuus sillä on yrityksen brändin rakentamisessa. Tarkastelun kohteena ovat muut alan yritysilmeet, joita havainnoimalla ja vertailmalla on pystytty täydentämään ja tukemaan projektissa tehtyjä valintoja. Suunnitteluprosessi käydään perustellusti läpi alusta loppuun.
Produktio-osan tavoitteena oli luoda ilme, joka rakentaisi haluttua mielikuvaa ja erottuisi paikallisista kilpailijoistaan. Keskeinen haaste on erottua paikallisista kilpailijoista tasapainottelemalla persoonallisuuden ja ennestään tuttujen visuaalisten ratkaisujen välillä.
Tuloksena on tyylikkään harmoninen ja yhtenäinen yritysilme, joka vetoaa kohderyhmäänsä. Kokonaisuus täydentää yrityksen markkinointia ja asettaa päälinjat tuleville visuaalisille elementeille.