AC optik - visuaalisen identiteetin suunnittelu optikkoliikkeelle
Valén, Wilma (2017)
Valén, Wilma
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265501
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265501
Tiivistelmä
Toteutin opinnäytetyöni yhdessä pienen loviisalaisen optikkoliikkeen, AC optikin kanssa. Opinnäytetyössäni suunnittelen AC optikille uuden visuaalisen ilmeen ja brändätyn pakkauksen, jossa silmälasit ja oheistavara on helppo luovuttaa asiakkaalle.
Taustoitan aihettani yksityisyrittäjälle tärkeistä näkökulmista eli keskittymällä positiivisen asiakaskokemuksen tärkeyteen brändin rakentamisessa. Sen lisäksi käyn läpi visuaalisen identiteetin suunnittelun elementtejä ja pakkauksen asemaa brändäyksessä. Avaan myös AC optikin brändin identiteettiä ja käyn läpi kilpailijat.
Suunnitteluprosessissa käsittelen työni vaiheet ja avaan syitä ratkaisuille, joihin päädyttiin. Prosessiin kuuluu yrityksen graafisen ilmeen suunnittelu ja sen modifiointi painomateriaaliin, sekä pakkausrakenteen ja -grafiikoiden suunnittelu.
Taustoitan aihettani yksityisyrittäjälle tärkeistä näkökulmista eli keskittymällä positiivisen asiakaskokemuksen tärkeyteen brändin rakentamisessa. Sen lisäksi käyn läpi visuaalisen identiteetin suunnittelun elementtejä ja pakkauksen asemaa brändäyksessä. Avaan myös AC optikin brändin identiteettiä ja käyn läpi kilpailijat.
Suunnitteluprosessissa käsittelen työni vaiheet ja avaan syitä ratkaisuille, joihin päädyttiin. Prosessiin kuuluu yrityksen graafisen ilmeen suunnittelu ja sen modifiointi painomateriaaliin, sekä pakkausrakenteen ja -grafiikoiden suunnittelu.